Varhaiskasvatuksen järjestämisen haasteet - vaatimuksia johtamiselle

Tapahtuman tiedot

Aloituspäivämäärä
Päättymispäivä
Tapahtumatyyppi
Kurssi
Kohderyhmä
Tapahtuma kaupunki
Helsinki + striimaus
Original Sokos Hotel Presidentti + striimaus
Osoite
Eteläinen Rautatiekatu 4, HELSINKI
Hinta (ilman ALV)
320.00€
Tapahtuman järjestäjä
FCG Finnish Consulting Group

Helsingissä Sokos Hotel Presidentissä 23.5.2018 järjestettävä tilaisuus striimataan, eli voit osallistua siihen joko tulemalla paikan päälle tai etäyhteyden välityksellä yksin tai ryhmässä

Varhaiskasvatuksen järjestämisen haasteet – vaatimuksia johtamiselle

Uudistettu varhaiskasvatuslaki tuli voimaan 1.9.2018 alkaen. Laki uudistui merkittävin osin, ja jatkossa varhaiskasvatukseen ei sovelleta enää sosiaalihuollon säädöksiä. Kokonaan uusia asioita ovat varhaiskasvatuksen tietovaranto sekä kelpoisuusasiat siirtymäsäädöksineen. Nämä kaikki muutokset vaikuttavat varhaiskasvatuspalvelujen järjestämiseen ja johtamiseen sekä toimintakulttuuriin.

Pitääkö toimintatapamme muuttua?

Koulutuspäivässä käymme yhdessä läpi keskeiset säädösmuutokset. Kertaamme asioita ja pohdimme samalla, miten muutokset vaikuttavat varhaiskasvatuksen järjestämiseen. Onko tarvetta muuttaa nykyisiä toimintatapoja ja miltä osin? Keskustelemme, millaisia vaikutuksia lakimuutoksella on varhaiskasvatuksen järjestämiseen, toiminnan johtamiseen ja totuttuihin toimintatapoihin.

Päivän aikana pohdimme varhaiskasvatuksen rahoitusta ja resurssien riittävyyttä lapsimäärän muuttuessa. Osallistuminen, tilat ja toiminta - miten toteuttaa laadukasta varhaiskasvatusta muuttuvassa toimintaymäristössä. Teemme myös katsauksen maksuttoman varhaiskasvatuksen, yksityisen varhaiskasvatuksen laajenemisen ja palveluseteli-asioiden nykytilanteeseen sekä ennakoimme tulevaisuuden näkymiä.

Tarjolla uusimmat asiat ja viimeisin tieto!

Koulutuksessa käsittelemme aina viimeisimpiä tiedossa olevia asioita. Osallistumalla päivään tiedät tarkasti, mitä kaikkea tärkeää varhaiskasvatuksessa on valtakunnallisesti meneillään.

Tilaisuus järjestetään FCG Koulutuksen ja Suomen Kuntaliiton yhteistyönä. Kouluttajana on varhaiskasvatuksen kehittämispäällikkö Jarkko Lahtinen Suomen Kuntaliitosta.

Tervetuloa!

Toivomme sinun välittävän tietoa tapahtumastamme työyhteisössäsi, kunnassasi ja verkostoissasi.