Varhaiskasvatuksen asiakasmaksut - jatkuvaa muutosta!

Tapahtuman tiedot

Aloituspäivämäärä
Päättymispäivä
Tapahtumatyyppi
Kurssi
Tapahtuma kaupunki
Solo Sokos Hotel Torni Tampere
Osoite
Ratapihankatu 43, TAMPERE
Hinta (ilman ALV)
320.00€
Tapahtuman järjestäjä
FCG Finnish Consulting Group

Varhaiskasvatuksen asiakasmaksut - jatkuvaa muutosta!

Viimeisin versio varhaiskasvatuksen asiakasmaksulaista tuli voimaan 1.1.2018 ja indeksimuutokset 1.8.2018 alkaen. Kuntien tulee soveltaa lakia asiakasmaksujen perinnässä ja toimintaperiaatteissa, vaikka uusia muutoksia näyttää tulevan tiukalla aikataululla. Sen lisäksi, että lait ovat muuttuneet, kokeillaan joissakin kunnissa maksutonta varhaiskasvatusta. Avustus kattaa vain pienen osan kokeilun kustannuksista. Maksujen osalta viime vuodet ovat olleet kiireellisiä ja sellaiselta tulevaisuuskin näyttää.

Mitä tästä kaikesta seuraa? Mitä kunnassamme tapahtuu? Miten maksutulot kehittyvät?

Tule kuulemaan ja keskustelemaan, miten laki muuttui ja mitä kaikkea maksujen osalta on tapahtunut ja tapahtumassa. Kertaamme koko asiakasmaksulain ja käymme sen läpi kohta kohdalta.

Huomioimme myös valmistelussa olevan vammaispalvelulain mahdolliset asiakasmaksuihin vaikuttavat muutokset. Koulutuksessa käsittelemme aina viimeisimpiä tiedossa olevia asioita.

Keskustelemme yhdessä eri kuntien toimintatavoista ja pohdimme esiin nousseita kysymyksiä ja ongelmakohtia. Tilaisuus tarjoaa erinomaisen mahdollisuuden verkostoitumiseen ja toisilta oppimiseen.

Tilaisuus tuotetaan FCG Koulutuksen ja Suomen Kuntaliiton yhteistyönä. Päivän kouluttajana on varhaiskasvatuksen kehittämispäällikkö Jarkko Lahtinen Suomen Kuntaliitosta.

Tervetuloa!

Toivomme sinun välittävän tietoa koulutuksestamme työyhteisössäsi, kunnassasi ja verkostossasi.