Perhepäivähoidon esimiehen ajankohtais- ja palvelussuhdepäivä

Tapahtuman tiedot

Aloituspäivämäärä
Päättymispäivä
Tapahtumatyyppi
Kurssi
Tapahtuma kaupunki
Helsinki + striimaus
Clarion Hotel Helsinki
Osoite
Tyynenmerenkatu 2, HELSINKI
Hinta (ilman ALV)
320.00€
Tapahtuman järjestäjä
FCG Finnish Consulting Group

Perhepäivähoidon esimiehen ajankohtais- ja palvelussuhdepäivä on varhaiskasvatuksen ajankohtaisten kysymysten sekä palvelussuhdeasioiden vuotuinen tietopaketti. Aiheisiin perehdytään perhepäivähoidon esimiehen ja perhepäivähoidonohjaajan näkökulmasta.

Aamupäivän aikana kuullaan perhepäivähoidon tulevaisuudesta sekä sen johtamisesta. Pohdimme erityisesti sitä, voimmeko vaikuttaa perhepäivähoidon tulevaisuuteen ja mikä on kunnallisen ja mikä yksityisen perhepäivähoidon rooli. Aamupäivän luennoitsijana toimii kehittämispäällikkö Jarkko Lahtinen Kuntaliitosta.

Ennen lounasta kuulemme vielä pitkän uran varhaiskasvatuksen piirissä toimineen KT, YTM Anna-Leena Välimäen tutkimuksen Kun työ tulee hymyillen kotiin: suomalaisen perhepäivähoidon 50 vuoden tarina 1960-luvulta 2010-luvulle pohjalta perhepäivähoidon historiasta, perhepäivähoidon ohjauksesta sekä ohjauksen kehittymisestä. Lisäksi pohdimme, mitä voimme tästä kaikesta oppia tulevaisuutta silmällä pitäen.

Iltapäivällä siirrymme palvelussuhdeasioiden pariin ja sukellamme KVTES:n 12 liitteeseen ja ratkomme usein kysyttyjä kysymyksiä perhepäivähoitajia koskevien määräysten tulkinnassa. Käymme läpi palkkausta ja työaikaa koskevat määräykset sekä perhepäivähoitajan tilapäisen siirron muihin tehtäviin. Lopuksi käsittelemme hankalia esimiestilanteita, kuten epäiltyjä väärinkäytöksiä, kodin sopivuutta hoitopaikaksi, varoituksen antamista sekä työsuhteen päättämiseen liittyviä kysymyksiä. Luennoitsijana toimii KT Kuntatyönantajien työmarkkinalakimies Eeva Vesterbacka.

Edellisistä koulutuksista sanottua:

”Ajankohtainen ja hyvin harkittu asiakokokonaisuus”
”Tiivis tietopaketti arjen työkaluiksi”
”Todella hyödyllinen koulutus tähän kohtaan perhepäivähoidon ohjauksen arkea. Hyvät kouluttajat ja hyvä sisältö”
”Hyvät järjestelyt! Etäyhteys toimi moitteettomasti, ennakko-ohjeet olivat selkeät ja etäyhteyden päässä olevat kuulijat otettiin hienosti huomioon päivän aikana”
”Puhujina alan ammattilaiset. Ei mennyt päivä hukkaan!! Hieno koulutus!”
”Oli hienoa, kun päästiin isolla porukalla ja ei tullut matkakustannuksia”
”Erittäin tarpeellinen koulutus. Moni tekee työtä yksin omassa kunnassaan ja verkoston jano on suuri”
”Upeat, selkeäsanaiset kouluttajat. Osasivat asiansa!”

Koulutukseen voit osallistua joko paikan päällä tai oman koneen välityksellä striimattuna.

Tervetuloa!