Varhaiskasvatuksen esimiehen ajankohtais- ja palvelussuhdepäivä

Tapahtuman tiedot

Aloituspäivämäärä
Päättymispäivä
Tapahtumatyyppi
Kurssi
Tapahtuma kaupunki
Tampere + striimaus
Solo Sokos Hotel Torni Tampere + striimaus
Osoite
Ratapihankatu 43, TAMPERE
Hinta (ilman ALV)
320.00€
Tapahtuman järjestäjä
FCG Finnish Consulting Group

Koulutus on päiväkodinjohtajan, varhaiskasvatuksen esimiehen, loppuvuoden tiivis tietopaketti.

Aamupäivän aikana käydään läpi uuden hallitusohjelman mukanaan tuomat uudet linjaukset liittyen varhaiskasvatukseen: millaisia lakimuutoksia on tulossa, entä millaisia muita muutoksia on tulossa? Lisäksi käydään läpi ne asiat, joita tulevina vuosina selvitetään, arvioidaan ja joita on tarkoitus kehittää varhaiskasvatuksen saralla sekä tietenkin se, kuinka nämä muutokset vaikuttavat konkreettisesti kuntien toimintaan.

Koulutuksen ensimmäisessä osassa paneudutaan myös johtamisen haasteisiin: henkilöstön riittävyyteen, mitoituksen toimivuuteen ja toiminnan laadukkuuteen. Kouluttajana toimii kehityspäällikkö Jarkko Lahtinen Suomen Kuntaliitosta.

Iltapäivän osuus aloitetaan päiväkodinjohtajan näkökulmasta ajankohtaisimpien ja keskeisimpien palvelussuhdeasioiden läpikäynnillä. Ensin pureudutaan työehtosopimuksesta juontuviin kysymyksiin ja puretaan muun muassa SAK-työaikaa ja VES-päivien ohjeistukseen liittyviä kysymyksiä sekä työaikasuunnittelua koskeviin haasteisiin. Tämän jälkeen siirrytään työoikeudellisiin näkökohtiin: määräaikaisuuksien käyttöön, rekrytointiin sekä direktio-oikeuden käyttöön. Asiantuntijana toimii työmarkkina-asiamies Canelia Wessman KT Kuntatyönantajista.

Päivä päätetään varhaiskasvatuksen rahoitusta ja hallitusohjelman vaikutuksia käsittelevään osuuteen. Asiantuntijana kehityspäällikkö Sanna Lehtonen Suomen Kuntaliitosta.

Koulutukseen voit osallistua paikan päällä tai oman koneen välityksellä.

Tervetuloa!