Varhaiskasvatuksen asiakasmaksut - jatkuvaa muutosta! -webinaari

250.00€
Tapahtuman järjestäjä
FCG Finnish Consulting Group

Varsinainen ilmoittautuminen on päättynyt, mutta voit ilmoittautua mukaan webinariin niin kaun kun ilmoittautumis-linkki on näkyvillä/avoinna.

Webinaariin osallistut kätevästi etänä oman tietokoneesi välityksellä joko yksin tai ryhmässä.

Viimeisin versio varhaiskasvatuksen asiakasmaksulaista tuli voimaan 1.1.2018 ja indeksimuutokset 1.8.2018 alkaen. Kuntien tulee soveltaa lakia asiakasmaksujen perinnässä ja toimintaperiaatteissa, vaikka uusia muutoksia näyttää tulevan tiukalla aikataululla. Sen lisäksi, että lait ovat muuttuneet, kokeillaan joissakin kunnissa maksutonta varhaiskasvatusta. Avustus kattaa vain pienen osan kokeilun kustannuksista. Maksujen osalta viime vuodet ovat olleet kiireellisiä ja sellaiselta tulevaisuuskin näyttää.

Mitä tästä kaikesta seuraa? Mitä kunnassamme tapahtuu? Miten maksutulot kehittyvät?

Webinaarissa käsitelemme tiiviissä paketissa varhaiskasvatuksen asiakasmaksujen jatkuvia muutoksia sekä avaamme näkymiä lähitulevaisuuteen ja vähän pidemmällekin. Käymme läpi asiakasmaksulakia ja tarkastelemme muutosten vaikutuksia toimintaan.

Paneudumme myös maksuttomien varhaiskasvatuskokeilujen laajentumiseen ja tulevaisuuden visioihin. Miten käy kuntien asiakasmaksutuottojen? Koulutuksessa käsittelemme aina viimeisimpiä tiedossa olevia asioita.

Tilaisuus tuotetaan FCG Koulutuksen ja Suomen Kuntaliiton yhteistyönä. Päivän kouluttajana on kehittämispäällikkö Jarkko Lahtinen Suomen Kuntaliitosta.

Toivomme sinun välittävän tietoa koulutuksestamme työyhteisössäsi, kunnassasi ja verkostossasi.