Varhaiskasvatus - mitoitukset, valvonta, johtaminen ja tulevaisuus

320.00€
Tapahtuman järjestäjä
FCG Finnish Consulting Group

Varsinainen ilmoittautuminen on päättynyt, mutta voit ilmoittautua mukaan koulutukseen niin kauan kun ilmoittautumislinkki on avoinna.

Tampereella Sokos Hotelli Tornissa järjestettävä tilaisuus striimataan, eli voit osallistua siihen joko tulemalla paikan päälle tai etäyhteyden välityksellä yksin tai ryhmässä

Varhaiskasvatus - mitoitukset, valvonta, johtaminen ja tulevaisuus

Uuden hallitusohjelman kirjauksissa varhaiskasvatus on vahvasti esillä. Uudella opetusministeri Li Anderssonilla on edessään iso tehtävä
.
Edelleen varhaiskasvatuksen mitoitus, ryhmäkoot ja valvonta ovat julkisen keskustelun keskipisteessä. Keskustelussa on esiintynyt syyttelyä ja epäilyjä säännösten rikkomisesta, jopa vihjailuja virkamiesten rehellisyydestä. Jatkuvassa muutoksessa toiminnan järjestäminen ei kuitenkaan ole helppoa. Kaikki muutokset vaikuttavat varhaiskasvatuspalvelujen järjestämiseen, johtamiseen ja toimintakulttuuriin.

Rikonko lakia, toiminko väärin, onko johtamiseni hukassa?

Koulutuspäivässä käymme yhdessä läpi keskeiset säädökset ja pohdimme ryhmäkokoa ja henkilöstömitoitusta. Toiminko oikein, milloin toimintatapani on mahdollisesti väärä, miten toimia yllättävissä tilanteissa? Onko tarvetta muuttaa nykyisiä toimintatapoja ja miltä osin? Huomioimme myös tulossa olevat säädösmuutokset. Keskustelemme, millaisia vaikutuksia lakimuutoksella on varhaiskasvatuksen järjestämiseen, toiminnan johtamiseen ja totuttuihin toimintatapoihin.

Myös rahalla on merkityistä. Päivän aikana pohdimme varhaiskasvatuksen rahoitusta ja resurssien riittävyyttä lapsimäärän muuttuessa. Osallistuminen, tilat ja toiminta - miten toteuttaa laadukasta varhaiskasvatusta muuttuvassa toimintaymäristössä, ja mitä minun tulisi tietää toimintaan vaikuttavista ilmiöistä? Mitä tämä kaikki maksaa - kuka sen maksaa? Teemme myös katsauksen maksuttoman varhaiskasvatuksen, yksityisen varhaiskasvatuksen laajenemisen ja palveluseteli-asioiden nykytilanteeseen sekä ennakoimme tulevaisuuden näkymiä.

Tarjolla uusimmat asiat ja viimeisin tieto!

Koulutuksessa käsittelemme aina viimeisimpiä tiedossa olevia asioita. Hallitusohjelmassa on monia varhaiskasvatusta koskevia asioita. Miltä näyttää varhaiskasvatuksen tulevaisuus? Mitä on odotettavissa? Voiko tai kannattaako asioita jo ennakoida? Osallistumalla päivään tiedät tarkasti, mitä kaikkea tärkeää varhaiskasvatuksessa on valtakunnallisesti meneillään ja tuloillaan.

Tilaisuus järjestetään FCG Koulutuksen ja Suomen Kuntaliiton yhteistyönä. Kouluttajana on varhaiskasvatuksen kehittämispäällikkö Jarkko Lahtinen Suomen Kuntaliitosta.

Tervetuloa!

Toivomme sinun välittävän tietoa tapahtumastamme työyhteisössäsi, kunnassasi ja verkostoissasi.