AKUSTI-areena: Tiedonhallinta sosiaalihuollossa

Toinen Linja 14
Tapahtuman järjestäjä
AKUSTI ja UNA Oy

AKUSTI-areenat ovat syksyllä 2019 käynnistynyt sarja tilaisuuksia, joissa eri teemoissa kokoonnutaan kuulemaan kokemuksia ja oppimaan niistä. Tilaisuuksien teemat keskittyvät nykyisten asiakas- ja potilastietojärjestelmien konsolidaatioiden ja alueiden yhdistymisten haasteisiin tulevaisuuden sosiaali- ja terveydenhuoltoa järjestettäessä.

AKUSTI-foorumi järjesti yhdessä UNA Oy:n kanssa sosiaalihuollon tiedonhallintaan liittyvän seminaarin ja työpajan, jonka tarkoituksena oli lisätä eri osapuolten välistä ymmärrystä ja kokemuksia liittyen sosiaalihuollon tiedonhallinnan kehittämiseen parhailla käytänteillä. Yhteistyöseminaari oli kohdennettu sosiaalihuollon ammattilaisille, järjestelmien pääkäyttäjille, sosiaalihuollon alueellisille kehittäjille sekä sosiaalialan osaamiskeskuksille sekä terveydenhuollon ammattilaisille, joita osallistui paikan päällä Kuntatalolla ja etäyhteydellä tilaisuuteen noin 160. Tilaisuus kokosi ajankohtaista kansallista kehittämistä ja paikallistason kokemuksia yhteen. Työpaja–osiossa mm. pohdittiin, mitä etuja alueellisesti yhtenäisellä asiakasjärjestelmällä saataisiin sosiaalihuollon toiminnassa. Työpajojen yhteenvedot löytyvät aineistosta.

Luennot ovat katsottavissa allaolevien videolinkkien kautta, ja aineistot löytyvät linkkeinä videon jälkeen tai sivun alalaidasta. Videoituun esityskokonaisuuteen pääset tästä

17.09.2019 pidetyn AKUSTI-areenan seminaaritallenteet

Videolinkki seminaariluentoon

Esittäjä

Avaus/ AKUSTI Jani Jussila, Akusti/ Kuntaliitto
Avaus/ UNA Oy Petri Pekkala, Una Oy
Sosiaalihuollon ajankohtainen lainsäädännön valmistelu, tilannekuva Anna Kärkkäinen, STM
Sosiaalihuollon Kanta-asioiden eteneminen ja käyttöönotot/ osa 1 Jaana Taina, THL
Sosiaalihuollon Kanta-asioiden eteneminen ja käyttöönotot/ osa 2 Jaakko Penttinen, THL
Erillisten sosiaalihuollon toimintamallien ongelmia järjestelmäkehittämisen näkökulmasta: Kokemuksia Kanta-Hämeestä ja Pirkanmaalta Matti Karvonen, Pikassos Oy
Kokemuksia sosiaalihuollon toimintamallien yhtenäistämisestä

Sanna Hämäläinen, Päijät-Häme ja Minna Kälviä/ Eksote

Työpajojen yhteenveto -pdf

Kuntien digiviikko 3.-7.6.2024

Digiviikolla keskustellaan digitalisaatiosta erityisesti kuntanäkökulmasta sekä tulosten että haasteiden kautta. Tarjolla on sekä live- että etätapaamisia.

Tutustu kuntien digiviikkoon.