Hoitoalan konferenssi Berliner Pflegekonferenz 7.11.2019

Päättymispäivä
Tapahtuma kaupunki
Berliini

Kuntaliitto toimii kumppanina hoitoalan konferenssissa ”Berliner Pflegekonferenz” 7.11.2019 muun muassa Saksan kaupunki- ja kuntaliiton sekä usean ammattikunnan sairausvakuutuskassan kanssa yhteistyössä. Käytännön järjestelyistä vastaa yritys spectrumK. Suomen suurlähettiläs tuo tervehdyssanat avaustilaisuuteen. Konferenssin keskeinen teema on terveydenhuolto maaseudulla. Kumppanimaahankkeen avulla halutaan tuoda esiin sitä, miten hoitoalan palvelujen tulevaisuus kumppanimaassa turvataan ja mitä saksalaiset toimijat voivat oppia kumppanimaan kokemuksista. Suomesta tulevat konferenssin esitykset mobiileista palveluista, virtuaalihoivasta, omaishoidon tuesta sekä tekoälystä kotihoidossa. Konferenssiin osallistuu yli 600 toimijaa, jotka edustavat 80 sairausvakuutuskassaa (jäsenmäärä yhteensä noin 23 miljoonaa) sekä terveydenhuoltoalan, liittovaltion, osavaltioiden ja kuntien edustajaa. Konferenssi on yksi Suomen EU-puheenjohtajuuskauden oheistapahtumista.

Tagit
Hannele Häkkinen