Kuntien hyvinvointiseminaari

Toinen linja 14
Tapahtuman järjestäjä
Kuntaliitto, Kuntakehitys, demokratia ja johtaminen

Tervetuloa Kuntien hyvinvointiseminaariin ke 15.5.2019 Kuntatalolle!

Tule mukaan kuulemaan ajankohtaista tietoa laaja-alaisen hyvinvoinnin edistämisestä, mielenkiintoisia kuntien esimerkkejä, verkostoitumaan sekä poimimaan tuoretta tutkimustietoa oman työn tueksi. Tapahtuma on Sähköisen hyvinvointikertomuksen vuoden päätapahtuma.

OHJELMA (täydentyy)

9.00                  Aamukahvit

9.30                  Avauspuheenvuoro

Varatoimitusjohtaja Hanna Tainio, Kuntaliitto

9.45                  Planet Youth - Evidence Based Prevention

Jón Sigfusson, Director of the Icelandic Centre for Social Research and Analysis

10.30                Videoita COSIE-projektista

10.40                Mitkä asiat haastavat hyvinvointia? Havaintoja Sosiaalisesti kestävät kaupungit -

projektin pohjalta.

Toimitusjohtaja Soile Kuitunen, Kuntoutussäätiö

11.10                Tauko

11.20                Miten johdamme hyvinvointia vaikuttavasti ja haasteet taklataan poikkihallinnollisen

hyten avulla? Hyvinvointijohtajana johtoryhmässä.

Hyvinvointijohtaja Anne Taulu, Rusko

Keskustelu

11.50                Lounas (omakustanteinen)

12.50                Alaseminaarit

1. Miten hyödynnämme hyvinvointijohtamisen työkaluja oikeita ratkaisuja etsittäessä? Päätösten vaikutusten ennakkoarvioinnin työväline (EVA) ja Sähköinen hyvinvointikertomus tehokäyttöön! Kuntaliitto ja FCG Konsultointi Oy

2. Työikäisten hyvinvointi - Nykytilanne ja kehittämisehdotukset ylilääkäri Kimmo Tarvainen, Työterveyslaitos, hyvinvointikoordinaattori Nina Peränen, Keski-Suomen sairaanhoitopiiri, erityissuunnittelija Riikka Puusniekka, Espoon kaupunki, THL ja asiantuntija Ville Nieminen, Kuntaliitto (HUOM. Etäyhteys on tähän alaseminaariin)

3. Kulttuurista hyvinvointia: case Pirkanmaan kulttuurihyvinvointisuunnitelmatyö ja Tampereen Ankkuri-hanke Suunnittelija Jaana Ylänen, projektipäällikkö Sanni Pöntinen, puheenjohtajana erityisasiantuntija Johanna Selkee, Kuntaliitto

4. Mitä olemme tehneet lasten ja nuorten hyvinvoinnin eteen? Hyvinvointikoordinaattori Säde Rytkönen ja hyvinvointikoordinaattori Katja Maksimainen, Kuopion kaupunki sekä hyvinvointikoordinaattori Johanna Huttunen, Hartolan kunta

5. Viestinnästä hyvinvointia VTT Maarit Pedak, Helsingin yliopisto: Viestinnän visuaalisuus kuntalaisten palveluissa sekä kuntaesimerkit Hämeenkyröstä (vammaispalveluiden esimies Miia Reijoma ja kouluterveydenhoitaja Outi Koskinen) ja Hollolasta (tiedottaja Pilvi Kallio-Meriläinen ja hyvinvointikoordinaattori Antti Anttonen).

14.15                Iltapäiväkahvit ravintola Kalliokivessä

14.35                Mihin etenet hyte?

Haastateltavina:

Neuvotteleva virkamies Heli Hätönen, sosiaali- ja terveysministeriö

Ylijohtaja Riitta Kaivosoja, opetus- ja kulttuuriministeriö

Neuvotteleva virkamies Jani Heikkinen, valtiovarainministeriö

15.00                Päätössanat

Kuntaliitto

Ilmoittautumiset 9.5.2019 mennessä täällä. Tilaisuutta voi myös seurata KuntaTV:n kautta ja se tallennetaan. Ilmoittauduthan myös mikäli seuraat tilaisuutta etänä. KuntaTV:n kautta videoidaan alaseminaari 2. Tapahtuma on maksuton.

Lisätietoja tapahtuman sisällöistä ja järjestelyistä: erityisasiantuntija Maria Salenius, etunimi.sukunimi@kuntaliitto.fi, p.050-5610466 ja asiantuntija Ville Nieminen etunimi.sukunimi@kuntaliitto.fi, 050-5646622.

Tagit