Kutsu

Tule testaamaan Kuntaliiton uutta tekoälypalvelua, jääviysbottia

kuvituskuva

Tapahtuman tiedot

Aloituspäivämäärä
Päättymispäivä
Tapahtuma kaupunki
Kuntatalo
Osoite
Alppikatu 1 (sisäänkäynti)
Tapahtuman järjestäjä
Kuntaliitto

Kuntaliitto on kehittänyt tekoälyä hyödyntävää chat-palvelua lakipalveluihin 2019 aikana. Palvelu, nimeltään Kysy jääviydestä, julkaistaan syyskuussa Kuntamarkkinoilla kuntien työntekijöiden ja luottamushenkilöiden käyttöön.

Edelleen kyseessä on kehitysvaiheessa oleva ohjelma, eräänlainen ”lakimiesharjoittelija”, joka koko ajan oppii paremmaksi omassa työssään. Palvelua on kehitetty Kuntaliiton lakiyksikön ja Tulevaisuuden kunnan digitalisointi -projektin yhteistyönä.

Testaa palvelua tai osallistu miniluentoon

Tule Kuntamarkkinoilla testaamaan ”lakimiesharjoittelijaamme” Tulevaisuushuoneesssa Kuntatalon ensimmäiseen kerroksessa milloin vain ja tuota samalla arvokasta opetusdataa palveluun. Jokainen botilta kysytty esteellisyystapaus opettaa robottia lisää ja vahvistaa sen kykyä vastata entistä paremmin.

Voit myös tulla kuuntelemaan maksutonta tekoälyaiheista miniluentoa, jossa esitellään Riihimäen kaupungin chatbot-palvelua, Kunta-Katia, ja Kuntaliiton jääviysbottia. Kuntamarkkina-luento on torstaina 12.9.2019 klo 12 - 12:45 tilassa A 3.8, 3. krs.

Mitä on Legal Tech?

Legal Tech tarkoittaa oikeudelliseen käyttöön kehitettyjä uuden teknologian ratkaisuja. Ne voivat olla tekoälyyn, lohkoketjuun tai mihin tahansa muuhun uuteen teknologiaan pohjautuvia ratkaisuja. Toiminnassa olevia alan tekoälyratkaisuja ei Suomessa ole vielä ole paljoakaan, vaikka projekteja on käynnistetty.

Kysy jääviydestä -palvelun tarkoituksena on palvella kuntia nopeammin esteellisyyskysymyksissä, tarjota lakipalveluita myös toimistoaikojen ulkopuolella ja parantaa kuntien päätöksentekoa vastaamalla helpoimpiin esteellisyyskysymyksiin. Luonnollisesti chatbot helpottaa myös ruuhkaa Kuntaliiton lakiyksikössä, jossa on koko ajan kysymyksiä jonossa. Palvelu on suunnattu sekä kunnan työntekijöille että luottamushenkilöille.

Aiheesta lisää:

Kuntamarkkinat

Esteellisyys

• Esteellisyysaiheiset verkkosivut (Kuntaliiton juridista ohjeistusta)
    Kunkin verkkosivun oikeasta alareunasta löydät myös jääviysbotin, tekoälypohjaisen Kysy esteellisyydestä -palvelun
Tagit
Kai Ketelimäki