Varhaiskasvatuksen asiakasmaksut -webinaari

250.00€
Tapahtuman järjestäjä
FCG Finnish Consulting Group

Webinaariin osallistut kätevästi etänä oman tietokoneesi välityksellä joko yksin tai ryhmässä!

Huom! Käsittelemme koulutuksessa myös poikkeusolojen vaikutuksia
asiakasmaksuihin, maksujen hyvittämiseen, maksutuottoihin ja muuhun asiakasmaksuihin liittyviin toimintoihin. Pohdimme myös yksityisen toiminnan tilannetta palvelusetelien ja yksityisen hoidon tuen osalta. Koulutuksessa käsittelemme aina viimeisimmät tiedossa olevat asiat!

Varhaiskasvatuksen asiakasmaksujen osalta viime vuodet ovat olleet kiireellisiä, ja sellaiselta tulevaisuuskin näyttää. Indeksitarkistukset ja tulorekisterin käyttömahdollisuus pitävät mielen virkeänä ja pakottavat oppimaan uutta. Kunnissa myös keskustellaan oman kunnan varhaiskasvatuksen maksuttomuusratkaisuista.

Mitä tästä kaikesta seuraa? Mitä kunnassamme tapahtuu? Miten maksutulot kehittyvät?

Webinaarissa käsitelemme tiiviissä paketissa varhaiskasvatuksen asiakasmaksujen jatkuvia muutoksia sekä avaamme näkymiä lähitulevaisuuteen ja vähän pidemmällekin. Kertaamme asiakasmaksulain käytänteitä ja toimintatapoja sekä varhaiskasvatuksen osallistumisen vaikutuksia esimerkiksi asiakasmaksuasioihin.

Paneudumme myös maksuttomien varhaiskasvatuskokeilujen laajentumiseen ja tulevaisuuden visioihin. Lisäksi vaihdamme ajatuksia tulorekisterin käytöstä ja sen hyödyntämisestä. Onko toimintatapoja pakko muuttaa? Miten käy kuntien asiakasmaksutuottojen?

Koulutuksessa käsittelemme aina viimeisimpiä tiedossa olevia asioita!

Päivän kouluttajana on kehittämispäällikkö Jarkko Lahtinen Suomen Kuntaliitosta. Tilaisuus tuotetaan FCG Koulutuksen ja Suomen Kuntaliiton yhteistyönä.

Tervetuloa!

Toivomme sinun välittävän tietoa koulutuksestamme työyhteisössäsi, kunnassasi ja verkostossasi.