AKUSTI-areenalla tapahtuu

Tapahtuman järjestäjä
AKUSTI ja UNA Oy

Tilaisuus terveydenhuollon tiedonhallintaan liittyen

Aiheena on asiakasohjaus terveydenhuollossa yhteisillä tiedolla. Tilaisuus järjestetään yhteistyössä UNA Oy:n kanssa.

Workshopin tarkoituksena on lisätä eri osapuolten välistä ymmärrystä liittyen erikoissairaanhoidon ja perusterveydenhuollon tiedonhallinnan kehittämiseen. Tilaisuus kokoaa ajankohtaista kansallista kehittämistä ja paikallistason kokemuksia yhteen. Workshop –osiossa mm. pohditaan, mitä etuja alueellisesti yhtenäisellä potilastietojärjestelmällä saataisiin terveydenhuollon toiminnassa.

• Tilaisuus on suunnattu erityisesti terveydenhuollon ammattilaisille, järjestelmien pääkäyttäjille ja terveydenhuollon alueellisille kehittäjille.​

• Tilaisuuteen voi osallistua sekä paikan päällä Kuntatalolla Helsingissä, että verkossa.

Tilaisuus taltioidaan, ja workshop järjestetään siten, että myös etäosallistujat voivat tuoda näkemyksensä esiin työpajassa.  Ilmoittaudu seminaariin 3.2.2020 mennessä tästä. Suora lähetys: https://www.kunta.tv/suorat-lahetykset/akusti-areena-asiakasohjaus-terveydenhuollossa-yhteisilla-tiedolla-6-2-2020/

Ohjelma AKUSTI-areenalla 6.2.2020

9.30    Aamukahvia tarjolla

10.00  Tilaisuuden avaus

10.10  Asiakasohjaus tulevaisuuden sote-keskuksessa, tilannekuva. Anna Kärkkäinen, STM.

10.30  Miten UNA Kaari helpottaa yhteisten tietojen käyttöä ja mitä on jo tehty, Johanna Andersson, UNA Oy

10.50  Hyötyjä terveydenhuollon tietojen yhdistämisestä. Tiedonhallinnan näkökulma. Pirkko Kortekangas, UNA Oy.

11.30  Lounas

12.30   Asiakastietojen yhdistelyn taustatyö terveydenhuollon näkökulmasta. Minna Kälviä, Eksote.

13:00  Kokemuksia nykytilasta ja tulevasta: Tulevan sote-keskuksen arkea. Paljon päivystyksellisiä palveluita käyttävien asiakkaiden tilannekuvan hyödyntäminen. Paljon päivystyksellisiä palveluita käyttävien asiakkaiden tilannekuvan hyödyntäminen.  Antti Sandén, Varkauden kaupunki ja Sami Haapamäki, Pohjois-Savon sairaanhoitopiiri.

14.00  Työpajojen ohjeistus

Tauko

14.20  Työpaja: Mitä terveydenhuollon tietointegraatio mahdollistaa?  Mikä pitäisi olla mahdollista tulevaisuudessa? Nopeat voitot ja pidemmän aikavälin kehittämisen kautta tulevat muutokset.

Tilaisuus päättyy klo 15.30 mennessä

Tervetuloa!

Kiinnostaako palveluintegraatio vanhusten- ja lastenpalveluiden tiedonhallinnan näkökulmasta AKUSTI-areenalla 11.3.2020. Tapahtumasivulle ja ilmoittautumiseen pääset tästä.

Tagit
Timo Ukkola

Etunimi
Timo
Sukunimi
Ukkola
Erityisasiantuntija

+358 9 771 2091
Kännykkä
Vastuualueet
  • Alueiden ja kuntien sosiaali- ja terveydenhuollon tietohallintoyhteistyöfoorumi AKUSTI:n toimintaa tukevan Kuntaliiton sihteeristön tehtävät.
Organisaatio
Suomen Kuntaliitto ry