Ilmastonmuutokseen varautuminen - oppaita ja organisoitumista 17.12.2020

Webinaari
Tapahtuman järjestäjä
Kuntaliitto

Tervetuloa Kuntaliiton uuden "Ilmastonmuutokseen varautuminen" -oppaan julkaisuun.

Kuntaliiton ja Huoltovarmuuskeskuksen rahoittamassa ”Ilmastonmuutokseen varautuminen kunnissa” -hankkeessa on selvitetty kuntien toimenpiteitä ilmastonmuutokseen varautumiseksi. Lisäksi selvityksen kohteena olivat kuntien varautumistyön kehittämisen tukitarpeet.

Selvityksen pohjalta valmistuvassa oppaassa tuodaan esille kuntien kohtaamia ilmastoriskejä, sekä niihin varautumiseen liittyviä mahdollisia toimenpiteitä ja hyviä käytäntöjä.

Webinaari järjestetään 17.12.2020 klo 9.30 - 11.00.

Ilmoittautuminen on auki 16.12.2020 klo 15.00 asti. Pääset ilmoittautumiseen tästä: Ilmoittaudu mukaan

Lue lisää selvityksestä täältä.

Ohjelmassa:

Oppaan ja sen taustalle tehdyn kyselyn tulosten lisäksi Turun kaupungin erityisasiantuntija Miika Meretoja kertoo kaupungin ohjelmatyöstä ilmastonmuutokseen sopeutumisessa, Helsingin soten turvallisuuspäällikkö Jaakko Heinilä toimialan varautumistyöstä sekä projektipäällikkö Johanna Punkari Etelä-Pohjanmaan Kestävät -ilmastoyhteistyöstä.

Lisätietoja: Pauliina Jalonen, pauliina.jalonen@kuntaliitto.fi