Koulutus palveluna -projektin valtakunnallinen seminaari 25.11.2020

Webinaari
Tapahtuman järjestäjä
Kuntaliitto

Koulutus palveluna -verkostoprojektin alueellisille piloteille ja projektin yhteistyökumppaneille kohdennettu syyskauden valtakunnallinen seminaari järjestetään keskiviikkona 25.11.2020. Koronatilanteesta johtuen seminaari toteutetaan webinaarina. Aiheina webinaarissa on etä- ja verkko-opetus eri koulutusasteilla sekä kuntapäättäjien ja virkahenkilöiden yhteistyö. Lisäksi kuullaan ajankohtaisia nostoja KOPA-aluepilottien kehittämistyöstä. Tilaisuudesta tehdään jälkitallenne, joka lisätään verkkoon noin viikko seminaarin jälkeen.

Ilmoittautuminen 23.11. mennessä linkin kautta.

Det riksomfattande webbinariet för nätverksprojektet Utbildning som tjänst 25.11.2020

Teman på webbinariet är bland annat distans- och nätundervisning på olika utbildningsstadier samt samarbete mellan kommunala beslutsfattare och tjänsteinnehavare. Dessutom presenteras aktuella plock från de regionala KOPA-pilotförsökens utvecklingsarbete. Webbinariet är avsett för alla samarbetspartner och regionala pilotförsök. En inspelning av seminariet publiceras på webben cirka en vecka efter att det ägt rum.

Seminariet går på finska men det går bra att kommentera och delta i diskussionen på svenska.

Anmäl dig senast 23.11. via länken.

OHJELMA

Tilaisuuden puheenjohtajana toimii johtaja Terhi Päivärinta, opetus- ja kulttuuriyksikkö, Kuntaliitto

09.00
Avaus
Minna Karhunen, toimitusjohtaja, Kuntaliitto

09.15
Koulutuksen saavutettavuus tulevaisuudessa – opetus- ja kulttuuriministeriön tervehdys
Minna Kelhä, valtiosihteeri, opetus- ja kulttuuriministeriö

09.40
Koulutuksen saavutettavuus tulevaisuudessa kuntien ja koulutuksen järjestäjien näkökulmasta
Terhi Päivärinta, johtaja, Kuntaliitto

10.00
Ajatuksia etä- ja verkko-opetuksen mahdollisuuksista perusopetuksessa ja toisella asteella
Mari Sjöström, perusopetuksen erityisasiantuntija ja Kyösti Värri, lukiokoulutuksen erityisasiantuntija, Kuntaliitto

10.30
Pilottiesimerkit

Kanta-Häme, Mika Silvennoinen, sivistysjohtaja, Lopen kunta

Pirkanmaa, Pekka Simberg, yleissivistävän koulutuksen johtaja, SASKY koulutuskuntayhtymä

11.00
Lounastauko

12.00
Projektin eteneminen ja katsaus KOPA-pilottien työskentelyyn
Irmeli Myllymäki, kehittämispäällikkö ja Essi Ratia, projektiasiantuntija, Kuntaliitto

12.20
Kuntapäättäjien ja viranhaltijoiden välinen yhteistyö – onko rohkeutta ja valmiutta uudistua ja miten se tehdään?
Jenni Airaksinen, yliopistonlehtori, kunta- ja aluejohtaminen, Tampereen yliopisto

13.15
Pilottiesimerkki

Itä-Uusimaa, Mikaela Nylander, kaupunginvaltuuston puheenjohtaja, Porvoon kaupunki