Varhaiskasvatuksen asiakasmaksut

250.00€
Tapahtuman järjestäjä
FCG Finnish Consulting Group

Varhaiskasvatuksen asiakasmaksuissa viime vuodet ovat olleet kiireisiä, ja sellaiselta tulevaisuuskin näyttää. Muutoksia näyttää olevan jälleen luvassa, asiakasmaksuja ollaan alentamassa elokuusta alkaen. Kunnissa myös keskustellaan oman kunnan varhaiskasvatuksen maksuttomuusratkaisuista.

Mitä tästä kaikesta seuraa? Mitä kunnassamme tapahtuu? Miten maksutulot kehittyvät?

Webinaarissa käsitelemme tiiviissä paketissa varhaiskasvatuksen asiakasmaksujen jatkuvia muutoksia sekä avaamme näkymiä lähitulevaisuuteen ja vähän pidemmällekin. Kertaamme asiakasmaksulain käytänteitä ja toimintatapoja sekä varhaiskasvatuksen osallistumisen vaikutuksia esimerkiksi asiakasmaksuasioihin.

Tarjolla aina viimeisimmät tiedossa olevat asiat!

Käsittelemme myös poikkeusolojen vaikutuksia asiakasmaksuihin, maksujen hyvittämiseen, maksutuottoihin ja muuhun asiakasmaksuihin liittyviin toimintoihin. Lisäksi pohdimme yksityisen toiminnan tilannetta palvelusetelien ja yksityisen hoidon tuen osalta.

Paneudumme myös maksuttomien varhaiskasvatuskokeilujen laajentumiseen ja tulevaisuuden visioihin. Miten käy jatkossa kuntien asiakasmaksutuottojen? Lisäksi vaihdamme ajatuksia tulorekisterin käytöstä ja sen hyödyntämisestä. Onko toimintatapoja muutettava?

Päivän kouluttajana on kehittämispäällikkö Jarkko Lahtinen Suomen Kuntaliitosta. Tilaisuus tuotetaan FCG Koulutuksen ja Suomen Kuntaliiton yhteistyönä.

Tervetuloa!

Toivomme sinun välittävän tietoa koulutuksestamme työyhteisössäsi, kunnassasi ja verkostossasi.