Sosiaalisesti kestävät kunnat

Jälkihuollon asiakkaana olevien nuorten palvelupolut -teemafoorumi

Tapahtuman tiedot

Aloituspäivämäärä
Päättymispäivä
Kunta
Teams-webinaari
Hinta (ilman ALV)
0.00€

Osana Kuntaliiton Sosiaalisesti kestävät kunnat-teematyöskentelyä toteutettiin alkuvuodesta jälkihuollon asiakkaana olevien nuorten palvelupolkuihin keskittynyt työpajasarja, joka tuotti ainutlaatuisen aineiston. Esittelemme aineistoa ja pureudumme laajemminkin jälkihuollon haasteisiin 14.6. klo 12-14 järjestettävässä avoimessa teemafoorumissa.

Kuntien ja eri toimijoiden kanssa yhteisessä prosessissa syntynyt monipuolinen aineisto auttaa ymmärtämään jälkihuollon asiakkaana olevien nuorten palvelupolkujen haasteita ja kehittämiskohteita sekä suuntaamaan katsetta tulevaan. Tervetuloa mukaan saamaan ideoita oman kunnan kehittämistyöhön sekä pohtimaan yhdessä kanssamme jälkihuollon tulevaisuutta!

Twitterissä aiheesta voi käydä keskustelua aihetunnisteilla #jälkihuolto ja #sosiaalinenkestävyys.

OHJELMA

12.00               Tervetuloa teemafoorumiin! Millaisen kokonaisuuden olemme                                                                  toteuttaneet?

Erityisasiantuntija Maria Salenius, Kuntaliitto

12.10                Miltä näyttää jälkihuollon tilanne juuri nyt kuntien näkökulmasta?

Erityisasiantuntija Aila Puustinen-Korhonen, Kuntaliitto

12.25                Miten nuoret voivat juuri nyt?

FT, vastaava tutkija Tomi Kiilakoski, Nuorisotutkimusseura

12.40               MItä tehtiin ja mitä kunnat voivat hyötyä tällaisesta                                                                                    tarkastelutavasta?

Palvelumuotoilijat Minna Vänskä ja Juha Tuulaniemi, Gofore Oy

Palvelumuotoilija Minna Vänskä, Gofore Oy

13.05               Kommenttipuheenvuoro työpajasarjaan osallistuneesta kunnasta                                                  Vt. sosiaalityöntekijä Marianna Koisti, Turun kaupunki, jälkihuolto

13.15              Yhteinen keskustelu Chatia hyödyntäen

-Millaisia ajatuksia palvelupolku-kokonaisuus herättää kuntasi                                                         lähtökohdista?

-Millaisia ajatuksia kokonaisuus herättää työtehtäväsi lähtökohdista?

•           - Mikä olisi keskeistä jälkihuollon palvelupolkujen kehittämisessä jatkossa kunnissa ja                kansallisesti?

13.50                Kohti jatkotoimenpiteitä

14.00                Tilaisuus päättyy

Ilmoittaudu mukaan viimeistään 9.6.2021 oheisen linkin kautta:https://link.webropolsurveys.com/S/1DCFA2606D2B51BB

Tilaisuuden aineistot lähetetään ilmoittautuneille. Tilaisuutta ei tallenneta.

Tervetuloa mukaan!