Koulutus palveluna -projektin valtakunnallinen seminaari 5.5.2021

Webinaari
Tapahtuman järjestäjä
Kuntaliitto

Koulutus palveluna -verkostoprojektin alueellisille piloteille ja projektin yhteistyökumppaneille kohdennettu kevätkauden valtakunnallinen seminaari järjestetään keskiviikkona 5.5.2021 klo 9–14.

Aiheina webinaarissa on toisen asteen koulutuksen työelämäyhteistyö sekä rahoituksen määräytymisen haasteet ja mahdollisuudet. Lisäksi kuullaan ajankohtaisia nostoja KOPA-aluepilottien kehittämistyöstä. Tilaisuudesta tehdään jälkitallenne, joka lisätään verkkoon noin viikko seminaarin jälkeen ja on katsottavissa kahden viikon ajan.

Riksomfattande seminarium för projektet Utbildning som tjänst 5.5.2021

Vårens riksomfattande seminarium för de regionala pilotförsöken inom nätverksprojektet Utbildning som tjänst och för projektets samarbetspartner ordnas onsdag 5.5.2021 kl. 9–14.

Teman för webbinariet är arbetslivssamarbetet inom utbildningen på andra stadiet samt utmaningarna och möjligheterna vid fastställandet av finansieringen. Dessutom presenteras aktuella plock från de regionala KOPA-pilotförsökens utvecklingsarbete. Seminariet går på finska men det går bra att kommentera och delta i diskussionen på svenska. En inspelning av seminariet publiceras på webben cirka en vecka efter att det ägt rum och det kan ses i två veckor.

9.00
Puheenjohtajan tervetulosanat
Terhi Päivärinta, johtaja, hyvinvointi- ja sivistysyksikkö, Kuntaliitto

9.10
Avauspuheenvuoro
Markku Jalonen, kunta-alan työmarkkinajohtaja, KT Kuntatyönantajat

9.25
Koulutusmuotojen välisen yhteistyön mahdollisuudet – Opetushallituksen tervehdys
Anni Miettunen, johtaja, Opetushallitus

9.45
Toisen asteen koulutus ja työelämäyhteistyö – miten työelämän tarpeisiin pystytään vastaamaan?
Maarit Kallio-Savela, ammatillisen koulutuksen erityisasiantuntija ja Kyösti Värri lukiokoulutuksen erityisasiantuntija, Kuntaliitto

10.25
Pilottien puheenvuorot
Tornionjokilaakso: Tuomo Palokangas, innovaatiojohtaja, Kemi-Tornionlaakson koulutuskuntayhtymä Lappia