Kunnat, kuntalaiset ja osallistuva budjetointi 9.12.2021 kello 9.00–10.00, Teams-webinaari

Tapahtuman tiedot

Aloituspäivämäärä
Päättymispäivä
Kunta
Teams
Tapahtuman järjestäjä
Suomen Kuntaliitto, Tampereen yliopisto ja LAB-ammattikorkeakoulu

Tervetuloa kuulemaan osallistuvaa budjetointia koskevista uusimmista tuulista.

Tampereen yliopisto ja LAB-ammattikorkeakoulu on ollut mukana Itämeren alueen maiden yhteisessä osallistuvan budjetoinnin t&k-hankkeessa (EmPaci*). Hankkeen ajatuksena on ollut levittää tietoa osallistuvasta budjetoinnista sekä vaihtaa ajatuksia sen toteuttamistavoista ja parhaista käytänteistä. Myös Kuntaliitto on tukenut projektia omalla toiminnallaan.

Tässä webinaarissa kerrottiin osallistuvasta budjetoinnista osallisuuden työkaluna kunnissa ja miten EmPaci-hanke voi tukea kuntia. Lisäksi kuultiin millaisia kokemuksia on saatu Lahden hankepilotissa. Tilaisuuden lopussa oli mahdollisuus esittää hankkeeseen ja yleisemminkin osallistuvaan budjetointiin liittyviä kysymyksiä ja kommentteja.

OHJELMA

klo 09.00 Tilaisuuden avaus
Marianne Pekola-Sjöblom, Kuntaliitto

Osallistuva budjetointi osallisuuden työkaluna kunnissa