USO 6 Kestävä kuntajohtaminen -verkosto

Sparraustilaisuus kuntien luottamushenkilöille: luottamushenkilön roolit, velvollisuudet ja oikeudet

Tapahtuman tiedot

Aloituspäivämäärä
Päättymispäivä
Tapahtuma kaupunki
Tapahtuman järjestäjä
Suomen Kuntaliitto, FCG Finnish Consulting Group ja ympäristöministeriö

Osana Uuden sukupolven organisaatiot ja johtaminen (USO) 2021-2022 -projektia järjestetään kuntien uusille luottamushenkilöille sparraustilaisuudet syksyllä 2021.

Ensimmäinen luottamushenkilösparraustilaisuus järjestetään keskiviikkona 1.9.2021 klo 9.30-15 hybriditapahtumana. Paikan päälle Kuntatalolle pääsee 3 henkilöä per kunta. Etätoteutukseen ei ole rajoitettua osallistujamäärää. Ilmoittautuminen tapahtumaan alkaa keskiviikkona 11.8. ja päättyy keskiviikkona 25.8. Myöhään tulleita ilmoittautumisia ei oteta vastaan.

Tapahtuman teemana on kuntien luottamushenkilön roolit, velvollisuudet ja oikeudet. Tapahtuma koostuu striimattavasta, kaikille yhteisestä luento-osuudesta ja vapaaehtoisista pienryhmäkeskusteluista. Tapahtuman puhujat täydentyvät ohjelmaan lähempänä ajankohtaa.

Paikan päällä Kuntatalolla huolehditaan asianmukaisista turvallisuusjärjestelyistä. Paikan päällä tapahtumassa on maskisuositus ja osallistujien turvaväleistä pidetään huolta. Seuraamme koronatilannetta ja ilmoitamme heti, mikäli tapahtuma joudutaan siirtää kokonaan etätapahtumaksi.

Ohjelma:

Klo 9.30–12 Yhteinen striimattu tilaisuus

9.30 Mitä on luottamushenkilötyö, luottamushenkilön roolit ja kaksoisjohtaminen

10.15 Hyvä valtuustotyöskentely, pelisäännöt ja rakentava keskustelukulttuuri sekä kuntastrategia valtuuston työvälineenä

10.45 Tauko

11 Kokemuksia ja kysymyksiä: paneelikeskustelu

12-13 Lounastauko

13-14.30 Pienryhmäkeskustelut

Teemakohtaiset vertaisryhmät

14.30-15 Tapahtuman yhteinen lopetus

Riina Rinta-aho

USO-projektikoordinaattori