USO 6 – Kestävä kuntajohtaminen -verkosto

Verkkotapahtuma
Tapahtuman järjestäjä
Suomen Kuntaliitto, FCG Finnish Consulting Group ja ympäristöministeriö

USO-verkoston kuntien viranhaltijoille ja luottamushenkilöille suunnattu kaksoisjohtamisen teemawebinaari järjestetään keskiviikkona 6.10. klo 8.45–12.30. Tapahtumaan ei ole rajoitettua osallistujamäärää.

Tapahtumassa syvennytään kunnan kaksoisjohtamiseen ja siihen, kuinka kunnassa rakennetaan luottamusta kuntien viranhaltijoiden ja luottamushenkilöiden välille. Lisäksi tapahtumassa suunnataan katseet tulevaisuuteen ja pohditaan sitä, miltä tulevaisuuden kestävät kunnat näyttävät ja mitä toimenpiteitä tulevaisuuden kuntanäkymät edellyttävät kunnilta.

Osana webinaaria järjestetään asiantuntijoiden johdolla fasilitoidut pienryhmäkeskustelut, joissa paneudutaan syvemmin tulevaisuuden kuntien näkymiin. Pienryhmäkeskusteluissa keskustellaan siitä, miten tulevaisuuden kunnan tavoitteet voidaan saavuttaa. Mitä edellytetään lainsäädännöltä ja mitä kunnilta itseltään? Pienryhmäkeskustelut ovat vapaaehtoisia.

8.45 Avaus

Kehityspäällikkö Jarkko Majava, Kuntaliitto

9.00 Luottamuksen rakentaminen ja johtaminen

Professori Kirsimarja Blomqvist, LUT-yliopiston kauppakorkeakoulu

Kysymyksiä ja keskustelu

10.00 Tauko

10.15 Valtiovarainministeriön kuntapolitiikkatyö ja Kuntaliiton Kestävät kunnat 2030 -toimenpiteet

Neuvotteleva virkamies Suvi Savolainen ja erityisasiantuntija Lotta Mattsson, valtiovarainministeriön kunta- ja aluehallinto-osasto

Strategiajohtaja Markus Pauni ja kehityspäällikkö Sini Sallinen, Kuntaliitto

Kysymyksiä ja keskustelu

11.00 Pienryhmätyöskentely

Miten tulevaisuuden kunnan tavoitteet voidaan saavuttaa? Mitä lainsäädännöltä ja mitä kunnilta itseltään edellytetään?

11.45 Johtopäätökset pienryhmistä

12.30 Tilaisuuden päätös

Lisätietoja:

Jarkko Majava

Kehityspäällikkö

jarkko.majava@kuntaliitto.fi

Anni Antila

Johtava konsultti

anni.antila@fcg.fi

Riina Rinta-aho

Projektikoordinaattori

riina.rinta-aho@kuntaliitto.fi

Tapahtuman tallenteet

Tapahtuman videotallenteet löytyvät USO6-yhdyshenkilöiden Teams-kanavalta. Olethan yhteydessä kuntasi USO-yhdyshenkilöön halutessasi tallenteet.