Kuntien digitalisointiviikko 6.6.-10.6.2022

Teams
Tapahtuman järjestäjä
Kuntaliitto

Tervetuloa mukaan kuntien digiviikon verkkoseminaariin tiistaina 7.6 klo 9-10.30. Tilaisuudessa kerrotaan kuntien yhdessä kehittämän varhaiskasvatuksen ohjausjärjestelmän kehittämisen tilanteesta sekä Tampereen käyttöönoton kokemuksista. Tilaisuudessa varataan hyvin aikaa keskustelulle ja kysymyksille. Mukaan tilaisuuteen tulee asiantuntijoita sekä kaupunkien eVaka kehittäjistä, että Kuntaliitosta. Tapahtuma on maksuton.

Mukaan toivotaan niin eVakasta ja varhaiskasvatuksen digitalisoinnista kiinnostuneita kuntia, sekä avoimesta tuotekehityksestä kiinnostuneita yrityksiä. eVakan käyttöönottoon ja ylläpitoon tarvitaan yhteistyötä myös yritysten kanssa.

Tästä linkistä pääset osallistumaan Teams-tilaisuuteen, tervetuloa!

Ohjelma:

9.00 Tervetuloa, tilaisuuden ohjelma

9.05 Kokemuksia Tampereen käyttöönotosta, Heli Ketola ja Pia Kuisma

10.00 Kuntaliiton tuki eVaka yhteistyölle, Elisa Kettunen

10.10 Keskusteluosuus alkaa: kysymyksiä ja keskustelua eVakasta ja yhteistyöstä. Mukana vastaamassa Espoon, Oulun, Turun ja Tampereen eVaka-asiantuntijoita.

10.30 Tilaisuus päättyy.

Tilaisuutta ei tallenneta.

Puhujat:

Tilaisuuden puheenjohtaja: Elisa Kettunen, kehittämispäällikkö, Kuntaliitto

Heli Ketola, TreVaka tuoteomistaja, Tampereen kaupunki.

Pia Kuisma, varhaiskasvatuksen kehittämispäällikkö, Tampereen kaupunki

Mukana tilaisuudessa on vastaamassa kysymyksiin myös Espoon ja muiden kaupunkien eVaka kehittäjiä sekä Kuntaliiton asiantuntijoita.

Tilaisuus on osa kuntien digitalisointiviikon ohjelmaa.

Mikä eVaka on?

eVaka on varhaiskasvatuksen ohjausjärjestelmä, jota on kehitetty yhteisprojektissa neljän kaupungin, Espoon, Tampereen, Oulun ja Turun kanssa. Espoossa eVaka on jo käytössä ja Tampere ottaa eVakan käyttöön kevään 2022 aikana, jonka jälkeen käyttöönotoissa seuraavat Oulu ja Turku. Tämän jälkeen järjestelmän kautta hoidetaan noin 50 000 lapsen varhaiskasvatusasioita.

eVaka-järjestelmä soveltuu kaikille Suomen kunnille, jotka haluavat parantaa kodin ja varhaiskasvatuksen välistä vuorovaikutusta. Tavoitteena on kehittää kaikkien kuntien varhaiskasvatuksen tarpeet täyttävä avoin ohjelmistotuote. Koska eVaka on kehitetty avoimella lähdekoodilla, sitä voivat vapaasti hyödyntää kaikki kiinnostuneet kunnat.

Lisätietoa eVakasta Kuntaliiton verkkosivuilta osoitteessa: www.kuntaliitto.fi/evaka

eVaka on avoimen lähdekoodin toteutus ja ratkaisuista kiinnostuneiden kannattaa tutustua myös Kuntaliiton oppaaseen avoimen lähdekoodin hankintaan liittyen. Opas löytyy Kuntaliiton verkkokaupasta maksuttomana julkaisuna. Digiviikolla järjestetään oppaasta myös oma esittely.

Kuntaliiton julkaisut: https://www.kuntaliitto.fi/julkaisut

Kuntien digiviikko 3.-7.6.2024

Digiviikolla keskustellaan digitalisaatiosta erityisesti kuntanäkökulmasta sekä tulosten että haasteiden kautta. Tarjolla on sekä live- että etätapaamisia.

Tutustu kuntien digiviikkoon.