Uutishuone

Uutishuoneesta löydät Kuntaliiton tiedotteet sekä Kuntaliiton ja Kuntaliitto-konsernin tuottaman ajankohtais- ja uutissisällön. Mediapalvelun yhteystiedot.

Kuntaliiton tutkimus- ja kehitysjohtaja Jenni Airaksinen toivoo, että kaupunkipolitiikasta virinneessä keskustelussa hyväksytään se, että Suomessa on hyvin erilaisia kuntia. Hän sanoo, että erilaisuus pitää nähdä arvona, eikä ihmisiä saa vaatia asettumaan mustavalkoisesti maaseudun tai kaupunkilaise

Kaskisten kaupunginhallitus on päättänyt jatkaa kaupunginjohtajan viran hakuaikaa. Ensimmmäinen haku toi Suomen pienimpään kaupunkiin vain viisi hakemusta. Uusi hakuaika päättyy 13. lokakuuta. Ensimmäisessä haussa paperinsa jättivät filosofian maisteri Rafael Hellsten Hämeenlinnasta, rakennusinsinöö

Sote- ja maakuntauudistus on lisännyt vastakkainasettelua, nostanut kuntien erilaisuuden esiin, selittää Kuntaliiton yhteysjohtaja Lauri Lamminmäki virinnyttä keskustelua kaupunkipolitiikasta. Hän kuitenkin muistuttaa kuntien yhteisistä intresseistä. Helsingin pormestari Jan Vapaavuori , kok., on pu

Kuntaliiton sosiaali- ja terveysasioidenjohtaja Tarja Myllärinen kiittää kentällä sote-valmistelussa tehtyä työtä ja on nyt huolissaan motivaation kestämisestä. Kunnissa ja maakunnissa oltiin erittäin tyytyväisiä vuoden lisäaikaan. Mutta siellä olisi ollut käyttöä sille vuoden lisäajalle aiempien su