Uutishuone

Uutishuoneesta löydät Kuntaliiton tiedotteet sekä Kuntaliiton ja Kuntaliitto-konsernin tuottaman ajankohtais- ja uutissisällön. Mediapalvelun yhteystiedot.

Sami Uotinen
Kirjoittaja

Sosiaali- ja terveydenhuollossa on käytetty lainsäädännön tuella palveluseteliä palveluiden järjestämistapana noin 15 vuotta. Lainsäädäntö on tänä aikana kehittynyt ja erityinen virstanpylväs on ollut palvelusetelilain säätäminen vuonna 2009. Monenlaisia uhkakuvia väläyteltiin palveluseteliinkin lii

Kerrostaloasunto palveluien äärellä on toiveena valtaosalla ikääntyneistä ihmisistä. Vaivattomuuden ja esteettömyyden lisäksi he kaipaavat yhteisölisyyttä ja kaikenikäistä seuraa. Tiedot ovat peräisin ikääntyneiden asumisen kehittämisohjelmassa toteutetusta selvityksestä. Selvityksen mukaan uusia as