Kuntalehti

Kuntalehti on Kunta-alan johtava media. Voit myös seurata Kuntalehden uutisia sivulla Kuntalehti.fi ja Twitterissä.

Karstulan kunnanjohtajan viran hakuaika päättyi torstaina 18. huhtikuuta. Hakemuksia tuli 19, mutta kaksi hakijaa on sittemmin perunut hakemuksensa. Virkaa hakivat Tom Gröhn Naantalista, insinööri AMK Martti Heikkilä Karstulasta, filosofian maisteri Rafael Hellsten Hämeenlinnasta, kasvatustieteiden

Päijät-Hämeen hyvinvointikuntayhtymä on jatkanut toimitusjohtajan viran hakuaikaa 3. toukokuuta saakka. Ensimmäisessä haussa hakemuksia kertyi 11 . Ne otetaan huomioon uudella hakukierroksella. Yhtymän toimitusjohtajan paikka vapautui, kun Eetu Salunen irtisanoutui tehtävästä helmikuussa. Vt.

Juha Sipilä jättää Keskustan puheenjohtajuuden. Sipilä ilmoitti asiasta blogissaan tiistaina. Syynä on puolueen kokema rankka tappio eduskuntavaaleissa. Edellisen kauden päähallituspuolue menetti 18 kansanedustajanpaikkaa vaaleissa, joissa mikään muu puolue ei menettänyt paikkoja verrattuna

Kajaanin kaupunki ja Sotkamon kunta myyvät osan kokonaan omistamastaan sähköyhtiö Loiste Oy:stä. Asiasta päätettiin valtuustojen suljetuissa kokouksissa maanantaina. Kunnille jää enemmistöomistus yhtiöstä, josta kaupan toteuduttua 33,9 prosenttia omistavat ruotsalainen Infranode I Ab ja ranskalainen

Päijäthämäläisen Padasjoen valtuusto valitsi maanantaina 15. huhtikuuta Petri Koivulan uudeksi kunnanjohtajaksi. Vuonna 1962 syntynyt Koivula on koulutukseltaan diplomi-insinööri. Hän on toiminut Suomen kuntatekniikan yhdistyksen (SKTY) toiminnanjohtajana vuodesta 2014. Koivula sai valtuuston

Sote-uudistus on toteutettava edellisen hallituksen yritystä pienemmissä paloissa, sanoo Juuan kunnanjohtaja Markus Hirvonen . – Tehdään ensin sote. Antaa isojen kaupunkien tehdä se omalla tavallaan, maakunnissa tarvitaan leveämpiä hartioita. Maakunnille voisi antaa vapautta rakentaa palvelujaan,