Kuntalehti

Kuntalehti on Kunta-alan johtava media. Voit myös seurata Kuntalehden uutisia sivulla Kuntalehti.fi ja Twitterissä.

Ypäjän valtuusto valitsi torstaina Riikka Riihimäen yksimielisesti uudeksi kunnanjohtajaksi. Jokioisilla asuva Riihimäki on hallintotieteiden maisteri ja Ammattiopisto Tavastian koulutuspäällikkö. Varalle valtuusto valitsi forssalaisen terveystieteiden ja kasvatustieteiden maisterin Marjo Saarenmaan

Julkisia hankintoja koskeva lainsäädäntö on mielletty usein niin sanotuiksi säästölaiksi. Usein kuvitellaan myös, että hankintalaki pakottaa valitsemaan sen tarjouksen, joka on hinnaltaan halvin. Yhtä yleinen harhaluulo on se, että halvimman tarjouksen valinta tarkoittaa laadutonta lopputuotetta tai

Valtimon määräaikaiseksi kunnanjohtajaksi ehdolla ollut Hilkka Hakala on perunut suostumuksensa virkaan. Kunnanhallitus esitti tämän viikon maanantaina yksimielisesti Hakalan valintaa, ja valtuuston oli tarkoitus valita kunnanjohtaja maanantaina 18. helmikuuta. Valtimon kunnanhallitus pohtii

Kuntien takauskeskuksen toimitusjohtaja Heikki Niemeläinen lähtee ehdolle europarlamenttivaaleihin. Kokoomus nimesi vuonna 1960 syntyneen Niemeläisen ehdokkaakseen torstaina 14. helmikuuta. Helsingissä nykyisin asuva Niemeläinen työskenteli vuodet 1985–2006 Joensuun yliopistossa opetus-, tutkimus ja

Kuntaliiton kuntatalouspäällikön Henrik Rainion mukaan verotulojen romahtaminen ja valtionosuuksien aleneminen olivat tiedossa, mutta kuntien menojen kasvu kolmella prosentilla viime vuonna tuli yllätyksenä. – Näin heikko kehitys tuli yllätyksenä, Rainio sanoo kuntatalouden kokonaistilanteesta viime

Hoitajamitoitus yksistään ei ole vastaus hoivapalvelujen tilannetta koskevaan haasteeseen, sanoo Kuntien talous- ja rahoitusfoorumissa keskiviikkona puhunut Esko Aho . Aho kehotti johtamisessa keskittymään mäkihyppytermein tyylin sijasta metreihin ja korosti, että johtamisella on oltava selkeä

Yksi kuntien talouden painumiseen johtaneista tekijöistä on Kuntaliiton mukaan kilpailukykysopimus vaikutuksineen. Kuntaliiton mukaan melkein puolet kilpailukykysopimuksen (kiky) vaikutuksista ei kompensoidu. Kuntien valtionosuuksia alennettiin kikyn laskennallisten vaikutusten perusteella.

FCG Finnish Consulting Groupin Länsi-Suomen aluepäällikkönä Vaasassa on aloittanut rakennusinsinööri Joakim Ingves . Hän vahvistaa FCG:n palvelutarjontaa pitkällä kokemuksellaan suunnittelun, ympäristöluvituksen ja kaavoituksen parissa. – Minulla on myös vahvaa kokemusta kunnalliselta alalta. Olen