Kuntalehti

Kuntalehti on Kunta-alan johtava media. Voit myös seurata Kuntalehden uutisia sivulla Kuntalehti.fi ja Twitterissä.

Eksoten eli Etelä-Karjalan sosiaali- ja terveyspiirin valtuusto sinetöi keskiviikkona yksimielisesti Timo Sakselan valinnan toimitusjohtajaksi. Saksela oli myös toimitusjohtajan valintaa valmistelleen työryhmän ja Eksoten hallituksen ehdokas tehtävään. Saksela on valtiotieteiden maisteri. Hän on

Vihti perustaa puiston, johon istutetaan puita kunnioittamaan vihtiläisiä, jotka ovat merkittävällä menestyksellään vieneet kuntaa maailman tietoisuuteen tai ainakin valtakunnalliseen julkisuuteen. Käytännössä tämä tarkoittaa urheilussa esimerkiksi EM- tai MM-tasoa ja taiteissa esimerkiksi Finlandia

Kittilän kunnanhallitus saa ensi viikon tiistaina eteensä esityksen, jonka mukaan kunnanjohtajan virka täytettäisiin viiden vuoden määräajaksi ensi vuoden alusta alkaen. Hakuilmoituksessa kunnanjohtajalta edellytettäisiin virkaan soveltuvaa ylempää korkeakoulututkintoa sekä kunnallishallintoon ja

Asikkalan kunnanvaltuuston puheenjohtaja, kansanedustaja Hilkka Kemppi , kesk., on nimetty vuoden valtuutetuksi. Kuntaliiton ensimmäistä kertaa järjestämään kilpailuun ehdotettiin 46 valtuutettua 35 kunnasta. Kemppi valittiin Asikkalan kunnanvaltuustoon kevään 2017 vaaleissa, ja hänet nimettiin heti

Pohjois-Savon sairaanhoitopiirin ja Itä-Savon sairaanhoitopiirin Sosterin johtajat esittävät hallituksilleen selvityksen käynnistämistä siitä, voisivatko Itä-Savon kunnat liittyä erikoissairaanhoidon osalta Pohjois-Savon sairaanhoitopiirin jäseniksi. Hallitukset käsittelevät ehdotusta 17. kesäkuuta.

Kanta-Hämeen sairaanhoitopiirin hallitus valitsi tiistaina 11. kesäkuuta yksimielisesti kuntayhtymän johtajaylilääkärin virkaan lääketieteen tohtorin, ortopedian ja traumatologian erikoislääkärin Sally Järvelän . Tampereen yliopistollisen sairaalan toimialuejohtajan paikalta siirtyvä Järvelä, 41,

Keva on liittynyt maailmanlaajuiseen Climate Action 100+ -hankkeen allekirjoittajaksi. Hankkeessa pyritään vaikuttamaan maailman sataan suurimpaan kasvihuonekaasuja tuottavaan yritykseen. Niiden päästöt ovat kaksi kolmasosaa teollisuuden vuosittaisista päästöistä maailmanlaajuisesti. – Climate

Pieksämäen kaupunginhallitus ei tehnyt tiistaina valtuustolle esitystä, kuka hakijoista pitäisi valita uudeksi kaupunginjohtajaksi. Hallitus tyytyi esittämään, että valtuusto järjestää virkavaalin kaupunginjohtajan valitsemiseksi. Kaupunginjohtajan virkaa tavoitteli yhdeksän hakijaa . Haastatellut

Pelkosenniemen kunnanhallitus poimi maanantaina neljä hakijaa haastatteluun kunnanjohtajan virkaa varten. Kutsun haastatteluun saavat diplomi-insinööri Päivi Alaoja , filosofian maisteri Pirkko Mattila , varatuomari Eeva-Maria Maijala ja kauppatieteiden lisensiaatti, Pelkosenniemen vt. kunnanjohtaja