Kuntaliiton podcastit

Kuntaliitto tuottaa podcasteja ajankohtaisista ja mielenkiintoisista aiheista. Tutustu ja kuuntele!

Tulevaisuuden kunta -podcast: Johtaminen, digitalisaatio ja organisaation oppiminen

podcast

Tulevaisuuden kunta -podcastissa keskustellaan johtamisesta, digitalisaatiosta ja organisaation oppimisesta. Kuntaliiton Mikko Malmgrenin vieraina lastenkirjailija Linda Liukas ja Espoon kaupungin palvelukehitysjohtaja Päivi Sutinen.

Podcasteja voit kuunnella myös Kuntaliiton Soundcloud-kanavalla: https://soundcloud.com/kuntaliitto

Podcast: Vaikutusten ennakkoarvioinnilla kestäviä päätöksiä

evaus

Tulevaisuuden kunta -podcastissa keskustellaan päätösten ennakkoarvioinnista eli evauksesta, jolla kunta etukäteen arvioi valmisteltavan päätöksen vaikutuksia eri näkökulmista. Vieraina keskustelemassa ovat Pirkanmaan maakunta- ja sote-valmistelun sote-koordinaattori Soile Ridanpää-Vuolle sekä kaupunginvaltuutettu Juha Huhtala Kouvolasta. Aihetta luotsaa projektikoordinaattori Essi Ratia Kuntaliitosta.

Miksi evaus kannattaa ja millä tavoin se vaikuttaa päätösten valmisteluun ja päätöksentekoon?

Podcast: Tulevaisuuden sivistyskunta

sivistyskunta

Sivistyspalveluiden järjestäminen säilyy kuntien vastuulla myös tulevaisuudessa. Tulevaisuuden kunta -podcastissa Lohjan kaupungin hyvinvointijohtaja Katri Kalske ja Valkeakosken kaupungin sivistysjohtaja Markku Valkamo keskustelevat Terhi Päivärinnan johdolla sivistyskunnan tulevaisuuden haasteista.

Millainen on hyvä sivistyskunta ja millaisilla eväillä kunta menestyy ja edistää kuntalaisten hyvinvointia?

Tulevaisuuden kunta ja elinvoima

Tulevaisuuden kunta -podcastin elinvoimajaksossa Lahden kaupungin yhteysjohtaja Mari Kuparinen ja Lohjan kaupunginjohtaja Mika Sivula keskustelevat kaupunkien elinvoimasta, sen johtamisesta ja keinoista miten elinvoimaa alueilla voi edistää. Miten elinvoiman johtaminen näkyy strategioissa? Mitkä asiat vaikuttavat tulevaisuuden elinvoimaan Lahdessa ja Lohjalla? Keskustelua vetää projektipäällikkö Maria Vuorensola FCG Konsultoinnista.

Podcast: Tulevaisuuden kunnan digitalisaatio

Riikka Vilminko-Heikkinen, Tom Holmroos ja Tarja Vuorinen

Tulevaisuuden kunta -podcastissa TukuDigi-projektin erityisasiantuntija Tom Holmroos keskustelee vieraiden kanssa kuntien palveluiden digitalisaatiosta. Mitä pitää ottaa huomioon? Mitä digitalisaatio kunnissa muuttaa?

Vierailijoina keskustelemassa Turun kaupungin kehityspäällikkö Tarja Vuorinen ja toimialavastaava Riikka Vilminko-Heikkinen tamperelaisesta Goforesta, joka kehittää digitaalisia palveluita.

#paremmathankinnat: Liikennepalvelulaki

Mikko Västilä. Olli Jylhä ja Johanna Vilkuna

Uusi liikennepalvelulaki astuu voimaan 1.7.2018. Mikä muuttuu? Mitä laista pitää tietää, kun kilpailuttaa kuljetuspalveluita? #paremmathankinnat-podcastissa Julkisten hankintojen neuvontayksikön hankinta-asiantuntija Olli Jylhän haastattelussa Kuntaliiton liikenneasiantuntija Johanna Vilkuna ja kehityspäällikkö Mikko Västilä Trafista.

Tulevaisuuden kunta Kuhmon ja Kangasalan näkökulmasta

Kuhmon kaupunginjohtaja Tytti Määttä, Kuntaliiton tutkimus- ja kehitysjohtaja Jenni Airaksinen ja Kangasalan kaupunginjohtaja Oskari Auvinen

Kuntaliiton tutkimus- ja kehitysjohtaja Jenni Airaksinen sekä kaupunginjohtajat Tytti Määttä ja Oskari Auvinen keskustelevat tulevaisuuden kunnasta Kuhmon ja Kangasalan näkökulmista.

Podcast: Tulevaisuuden kunta ja hyvinvointi Juvan ja Petäjäveden näkökulmasta

live

Mitä on hyvinvointi? Mitä on onnellisuus? Miten kunta edistää kuntalaistensa hyvinvointia ja onnellisuutta? Miten kunnanjohtaja pitää huolta omasta hyvinvoinnistaan? Näihin kysymyksiin vastaavat Juvan kunnanjohtaja Mervi Simoska ja Petäjäveden kunnanjohtaja Eero Vainio. Haastattelijana projektipäällikkö Kimmo Haapasalo Kuntaliitosta.