Webcast

Fiksu verkonrakentaja

Fiksu verkonrakentaja -webcast

Fiksu verkonrakentaja -webcastsarjassa kuullaan asiantuntijoiden näkemyksiä yhteisrakentamisen hyödyistä. Miksi on kannattavaa rakentaa liikenneväyliä, vesijohtoja, viemäreitä, kaukolämpö- ja sähköjohtoja sekä viestintäverkkoja samanaikaisesti?

Katsojilla on mahdollisuus esittää suorassa lähetyksessä asiantuntijoille kysymyksiä chatin kautta. Webcastit ovat maksuttomia ja katseltavissa myös jälkikäteen tallenteina.

Yhteisrakentamisen teemavuosi tarjoaa kunnille tilaisuuden kehittää toimivia käytäntöjä yhdessä muiden kuntien ja verkonrakennustoimijoiden kanssa. Liikenne- ja viestintävirasto, Kuntaliitto ja muut yhteistyökumppanit ovat avanneet Yhteisrakentamisteko 2019 -kilpailun, joka etsii hyviä käytäntöjä kaikkien käyttöön. Ilmoittautumisaikaa kilpailuun on maaliskuun 2019 loppuun asti. Lisätietoja löytyy sivuilta yhteisrakentaminen.fi.

Fiksu verkonrakentaja -sarja toteutetaan yhteistyössä Liikenne- ja viestintäviraston kanssa. Lähetykset tuottaa Kunta.tv.

Suorat lähetykset keväällä 2019

Webcastien suorat lähetykset ja tallenteet julkaistaan Kunta.tv:n sivuilla. Tallenteet ilmestyvät noin viikko suorien lähetysten jälkeen.

28.1.2019 klo 14-15 Mitä yhteisrakentaminen on?

Aiheesta keskustelemassa Esko Koskela Pälkäneen valokuitu Oy:stä ja Mari Österberg Liikenne- ja viestintävirastosta. Juontajana Päivi Peltola-Ojala, Liikenne- ja viestintävirasto.

11.2.2019 klo 14-15 Mitä yhteisrakentaminen tarkoittaa kunnille?

Aiheesta keskustelemassa johtava konsultti Marika Kämppi Sitowise Oy:stä, kunnanvaltuutettu Satu Pirttilä Lopen kunnasta ja loppilaisen Järventaustan kyläkuituosuuskunnan puheenjohtaja Esko Leino. Juontajana Paavo Taipale, Kuntaliitto.

11.3.2019 klo 14-15 Mikä on yhteisrakentamisprosessin kulku?

Aiheesta keskustelemassa toimitusjohtaja Joni Hemmilä Rovaniemen Verkko Oy:stä, projektinjohtaja Eva-Lisa Karlsson Helsingin kaupungin kaupunkiympäristön toimialalta, valokuituverkkoliiketoiminnan kehityksestä vastaava Jarno Laitinen Netplaza Oy:stä sekä Sami Sillsten HSY Vesihuolto. Juontajana Paavo Taipale, Kuntaliitto.

25.3.2019 klo 14-15 Työkalut yhteisrakentamisen tueksi

Aiheesta keskustelemassa Kirmo Uusitalo Keypro Oy:stä, Petri Makkonen Liikenne- ja viestintävirastosta, Juha Putkonen MPY-Palvelut Oy:stä, Marko Lahtinen FiCom ry:stä, Ville Karttunen Caruna Oy:stä, Janne Kerttula Energiateollisuus ry:stä ja Harri Grönroos Liikenne- ja viestintävirastosta.  Juontajana Päivi Peltola-Ojala, Liikenne ja viestintävirasto.