Kuntatekniikka

Vilkasliikkeiset savolaiset olivat kärppänä asialla, kun Helsingin kaupungin liikennelaitos luovutti vanhoja raitiovaunuja uuteen innovatiiviseen käyttöön. Sporaan voi törmätä jo ensi kesänä Mikkelissä, jossa se tulee palvelemaan kaupunkilaisten ja kaupungissa vierailevien matkailijoiden

Soinissa on toiminut syksystä alkaen kierrätysohjelma MuoviSampo, jossa kuntalaisilta on kerätty niin panttilapuilla tarroitettuja jugurttipurkkeja kuin myös muita muovipakkauksia. Nyt Soinin joulun avauksessa laitetaan muovilelut kiertoon. MuoviSammolla on avoinna oma osasto Soinin Yhtenäiskoululla

Vuoden 2019 alusta alkaen on yksityisteille uusi laki, joka muuttaa yksityisteiden elämää ja tiekuntien hallintoa. Sen tiimoilta Suomen Tieyhdistys järjestää helmi-maaliskuussa Alueellisen Yksityistiepäivän kaikkiaan 16 paikkakunnalla eri puolilla maata. Kiertueella on mukana Tieyhdistyksen

Viranomaisverkko Virve siirtyy hallitusti uuteen teknologiaan. Valtion kokonaan omistama erityistehtäväyhtiö Erillisverkot toteuttaa turvallisuuskriittisille toimijoille toimintavarman mobiililaajakaistapalvelun yhdessä kaupallisen operaattorin kanssa. Viranomaisten ja muiden käyttäjien vaatimukset

Kunta-alan uuteen haastekilpailuun Klashiin on lähtenyt mukaan 65 kuntaa yhteensä 77 hakemuksella. Kuntien lähettämissä ongelmissa korostuivat ympäristö- ja ilmastokysymykset, joukkoliikenneratkaisut, syrjäytymisen mukanaan tuomat ongelmat sekä tyhjien kiinteistötilojen uudet käyttötarkoitukset.

Keski-Pasilan tornialueen arkkitehtuuri- ja suunnittelukilpailussa palkitut työt ovat marraskuun ajan esillä info- ja näyttelytila Laiturilla Kampissa. Kilpailutöihin voi tutustua muun muassa virtuaalilaseilla käytettävien 3D-mallien sekä pienoismallien avulla. Kilpailun voittajaksi on esitetty YIT

Leppävirran kunnan sivistystoimi jakaa Leppävirta -heijastimet kaikille kunnan esi- ja perusopetuksessa oleville. Myös lukion opiskelijat saavat heijastimet. – Lokakuun alussa meillä oli tempaus, jossa jaettiin heijastimia kuntalaisille. Silloin päätimme laajentaa kampanjaa, ja tilata heijastimet

Helsingin kaupunginhallituksen mukaan Helsingin pelastuskoulun toiminnan jatkuminen on välttämätöntä Helsingin ja pääkaupunkiseudun turvallisuuden kannalta. Sisäministeriö aikoo keskittää Suomessa annettavan pelastustoimen ammatillisen koulutuksen kokonaan Kuopiossa toimivaan Pelastusopistoon, ja