Hulevesien hallinta

Hulevesiopas

Hulevesiopas julkaistiin vuonna 2012. Opas on ensisijassa tarkoitettu yhdyskuntasuunnittelun ja yhdyskuntatekniikan parissa toimiville ammattilaisille: kunnille, vesihuoltolaitoksille, valtion viranomaisille, konsulteille, urakoitsijoille, tuoteteollisuudelle. Oppaassa on ohjeistusta myös yksittäisille kiinteistöille.

Hulevesioppaan rahoituksesta ja työn ohjauksesta vastasi työryhmä, jossa oli edustajat maa- ja metsätalousministeriöstä, ympäristöministeriöstä, Suomen ympäristökeskuksesta, Suomen Kuntaliitosta, Vesi- ja viemärilaitos-yhdistyksestä, Finanssialan keskusliitosta sekä Vantaan, Porin, Espoon, Helsingin, Lahden, Turun ja Tampereen kaupungeista ja näissä kaupungeissa toimivista vesihuoltolaitoksista.  Oppaan sisällön laadinnassa on ollut mukana useita eri tahojen asiantuntijoita.

Hulevesien hallinnan organisointi kunnissa

Raportti vuoden 2019 kyselytutkimuksen tuloksista

lateral-image-left

Hulevesiopas