Ympäristötiimi esittäytyy

Vesa Peltola

Toimin energia-asiantuntijana Alueet ja yhdyskunnat -yksikössä, jossa aloitin helmikuussa 2019. Kuntaliittoon tulin Motiva Oy:stä, jossa työskentelin liikenteen energiankäytön ja bioenergian asiantuntijatehtävissä. Lisäksi työkokemusta on kertynyt Lapinjärven kunnan teknisessä toimesta sekä ajoneuvokaluston ja paikkatiedon kehitystehtävistä Postissa. Pienenä erikoisuutena mainittakoon kokemus pienen metsähaketta käyttävän lämpöyhtiön toimitusjohtajuudesta (Lapinjärven Lämpö Oy).

Kuntaliitossa tehtäväalueeseeni kuuluu kuntien energiankäytön kokonaisuus, johon sisältyy energiatehokkuus ja uusiutuva energia. Tehtäviin kuuluu mm. Kunta-alan energiatehokkuussopimuksen (KETS) edistäminen ja siihen liittyvä asiantuntijatuki (kaukolämpö, kiinteistöt, liikenne). Lisäksi alati vaativimmiksi muuttuvat energia- ja ilmastotavoitteet edellyttävät aktiivista kotimaisen ja kansainvälisen toimintaympäristön seurantaa ja sidosryhmäyhteistyötä, edunvalvontaa unohtamatta.

Vesa Peltola

Etunimi
Vesa
Sukunimi