Mari Kuparinen valittu maakunta-asioiden kehittämispäälliköksi

Kuntaliiton uudeksi maakunta-asioista vastaavaksi kehittämispäälliköksi on valittu Mari Kuparinen. Hän siirtyy Kuntaliittoon Päijät-Hämeen liiton edunvalvontajohtajan tehtävästä ja aloittaa tehtävässään 1.2.2022.

Yhteiskuntatieteiden maisteri Kuparinen on työskennellyt muun muassa myös Lahden kaupungin yhteysjohtajana ja Uudenmaan liiton elinkeinopäällikkönä. Lisäksi hän on johtanut Etelä-Suomen maakuntien EU-yksikköä sekä toiminut Hämeen työvoima- ja elinkeinokeskuksessa Euroopan sosiaalirahaston hankkeiden valmistelutehtävissä.

Kuntaliitossa Kuparinen vastaa maakuntaliittojen sopimusyhteistyöstä sekä osallistuu edunvalvonnan ja asiakkuustyön kehittämiseen.

– Kuntaliitto on kansallinen näköalapaikka kunta- ja aluehallintoon. Siksi odotan innolla uutta tehtävääni, Kuparinen sanoo.

– Mari Kuparisella on vankkaa kokemusta julkishallinnon vaativista kehittämistehtävistä. Siksi olen erityisen tyytyväinen, että saamme hänen osaamisensa Kuntaliiton, maakuntaliittojen sekä kuntakentän käyttöön, Kuntaliiton yhteysjohtaja José Valanta iloitsee.

Kehittämispäällikön tehtävä tuli avoimeksi, kun sitä aiemmin hoitanut Johanna Viita valittiin Pielaveden kunnanjohtajaksi. Kehittämispäällikön tehtävä sijoittuu Kuntaliiton asiakkuusyksikköön.

Lisätietoja:

Yhteysjohtaja José Valanta, 050 523 1116, jose.valanta@kuntaliitto.fi
Kehittämispäällikkö Mari Kuparinen, 044 3719 450

Löydä lisää sisältöä samoista teemoista