Yhdyskunnat ja ympäristö

Tuemme kuntia hyvän ympäristön toteuttamisessa ja yhdyskuntiin liittyvien palveluiden järjestämisessä. Tavoitteenamme terveellinen ja turvallinen elinympäristö eheä yhdyskuntarakenne ja toimiva kuntatekniikka. Maankäytössä, yhdyskuntarakentamisessa ja muussa ympäristöä koskevassa päätöksenteossa kannustamme kuntia avoimuuteen sekä vastuullisiin ja ympäristöä säästäviin ratkaisuihin.

Maankäyttö- ja rakennuslain kokonaisuudistus

Maankäyttö- ja rakennuslain kokonaisuudistus on käynnistetty. Kuntaliitto osallistuu aktiivisesti lainvalmisteluun ja on edustettuna työryhmässä. Työryhmän valmistelujaoksissa ja sidosryhmäfoorumissa on Kuntaliiton lisäksi myös kuntien edustajia.

lateral-image-left

Tilaa Kuntaliiton "Yhdyskunnat ja ympäristö" uutiskirje

Kuntaliiton uutiskirjeet tarjoavat ajankohtaista tietoa kunta-alalta suoraan sähköpostiisi. Yhdyskunnat ja ympäristö -uutiskirjeen lisäksi tarjolla myös muita mielenkiintoisia teemoja sähköpostiisi.

lateral-image-right
Kuntapäättäjä-palvelu

Tutustu Kuntapäättäjä-palveluun!

Kuntaliiton ja FCG:n Kuntapäättäjä-palvelu tarjoaa luottamushenkilöille tietoa ja oppia päätöksenteon tueksi.

lateral-image-left