Uutishuone

Uutishuoneesta löydät Kuntaliiton tiedotteet sekä Kuntaliiton ja Kuntaliitto-konsernin tuottaman ajankohtais- ja uutissisällön. Katso myös uutiskirjeet ja tapahtumakalenteri.

Kuntaliitto tuottaa erilaisia asiantuntijasisältöjä myös video- ja ääniformaatissa. Tutustu verkkolähetyksiin Kuntaliitto LIVE -sivulla.

Haetko kunta-alaan erikoistunutta haastateltavaa? Autamme mielellämme, voit soittaa mediapuhelinnumeroomme 050 340 9977 arkisin klo 9-15. Mediapalvelun yhteystiedot.

Kotkan kansallinen kaupunkipuisto on palkittu Suomen parhaana maisemahankkeena 2018. Vuonna 2014 perustettuun Kotkan kansalliseen kaupunkipuistoon kuuluu itäisen Suomenlahden merialueita, keskustan puistoja ja rakennettuja kortteleita sekä Kymijoen rantoja Korkeakoskelle ja Siikakoskelle asti.

Keski-Pohjanmaan sosiaali- ja terveyspalvelukuntayhtymä Soiten toimitusjohtajan virkaan tuli määräaikaan mennessä kuusi hakemusta. Hakuaika päättyi perjantaina 19. lokakuuta. Virkaa tavoittelevat hallintotieteiden maisteri Minna Korkiakoski-Västi Kokkolasta , terveystieteiden maisteri Päivi Niiranen
Kuntamatkalla

Laatua edellytetään ja sitä uskotaan olevan oman organisaation toiminnassa. Sen tarkka määrittely on kuitenkin vaikeaa. Kun puhutaan laadusta, puhutaan yleensä ominaispiirteistä, jotka liittyvät palvelun tai toiminnan kykyyn täyttää niihin kohdistuvat odotukset ja vaatimukset. Vaatimukset taas

Valtioneuvosto on nimittänyt lääketieteen tohtori Markku Tervahaudan Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) pääjohtajaksi. Tervahauta aloittaa tehtävässään vuoden 2019 alussa, ja määräaikainen nimitys kestää vuoden 2023 asti. Tervahauta on toiminut vuoden 2018 helmikuusta sosiaali- ja