Uutishuone

Uutishuoneesta löydät Kuntaliiton tiedotteet sekä Kuntaliiton ja Kuntaliitto-konsernin tuottaman ajankohtais- ja uutissisällön.

Haetko kunta-alaan erikoistunutta haastateltavaa? Autamme mielellämme, voit soittaa mediapuhelinnumeroomme 050 340 9977 arkisin klo 9-15. Mediapalvelun yhteystiedot.

Imatran valtuusto valitsi maanantaina yksimielisesti uudeksi kaupunginjohtajaksi talousjohtaja Kai Roslakan . Apulaiskaupunginjohtajaksi valittiin niin ikään yksimielisesti hallintojohtaja Kaisa Heino . Roslakka on yhdeksäs johtaja Imatran kauppalan ja kaupungin historiassa. Valtuuston vahva tuki on

Valinnanvapauden aloittaminen siirtyy vuoteen 2022, kireää menokehystä voidaan vähän löysätä ja EU-notifaatiota ei tarvita. Siinä olennainen sisältö hallituksen sote-vastineesta. Näillä muutoksilla hallitus arvioi voivansa hoitaa kuntoon perustuslakivaliokunnan esiin nostamat epäkohdat lakipaketissa

Eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunta julkistaa hallituksen vastineen sote-vastineesta tiistaiaamuna. Valiokunta joutui äänestämään asiasta, mutta valiokunnan varapuheenjohtaja Hannakaisa Heikkisen mukaan kaikki valiokunnan jäsenet olivat päätöksen julkistamisen takana. – On korrektia, että hall

Diplomi-insinööri Mikko Rusama on valittu Helsingin ensimmäiseksi digitalisaatiojohtajaksi. Hän siirtyy tehtäväänsä Yleisradiosta, jossa hän on johtanut Ylen verkkopalveluiden kehittämistä. Rusamalla on 20 vuoden kokemus digitaalisten palveluiden kehittämisestä ja johtamisesta. Hän on työskennellyt