Uutishuone

Uutishuoneesta löydät Kuntaliiton tiedotteet sekä Kuntaliiton ja Kuntaliitto-konsernin tuottaman ajankohtais- ja uutissisällön. Katso myös uutiskirjeet ja tapahtumakalenteri.

Kuntaliitto tuottaa erilaisia asiantuntijasisältöjä myös video- ja ääniformaatissa. Tutustu verkkolähetyksiin Kuntaliitto LIVE -sivulla.

Haetko kunta-alaan erikoistunutta haastateltavaa? Autamme mielellämme, voit soittaa mediapuhelinnumeroomme 050 340 9977 arkisin klo 9-15. Mediapalvelun yhteystiedot.

Pälkäneen kunnanjohtajan virkaan kertyi perjantaina 14. joulukuuta päättyneen hakuajan aikana kahdeksan hakemusta ja yksi suostumus. Hakijat ovat ekonomi Irja Helenius , hallintotieteiden maisteri Matti Kannus , hallintotieteiden maisteri Kari Maijala , arkkitehti Juha Prittinen , kauppatieteiden

Seitsemän hakijaa saa kutsun haastatteluun Oulun viestintäjohtajan virkaa varten. Viran tavoittelijoita oli 26 . Tammikuun 16. pidettäviin haastatteluihin pääsivät Juha Portaankorva Oulusta, Kai Jaskari Helsingistä, Sari Valppu Oulusta, Salla Rajala Porista, Tuomo Pesonen Helsingistä, Taija Rämet

KL-Kuntahankinnat Oy:n ja Hansel Oy:n fuusio ei tapahdu suunnitellusti 1.1.2019, KL-Kuntahankinnat tiedottaa. Syynä on valmistelutyön keskeneräisyys. Sen loppuunsaattamiseksi otetaan lisäaikaa. Valtion yhteishankintayksikkö Hansel ja Kuntaliiton omistama valtakunnallinen yhteishankintayksikkö KL

Pelkosenniemi ja Savukoski eivät innostu yhteisestä kunnanjohtajasta. Pelkosenniemen kunnanhallitus esitti tiistaina 11. joulukuuta harvinaisen yksimielisesti, että kunta hakisi omaa kunnanjohtajaa. Virka olisi määraikainen, minkä perusteena on sote- ja maakuntauudistus. Hakuajan on tarkoitus