Uutishuone

Uutishuoneesta löydät Kuntaliiton tiedotteet sekä Kuntaliiton ja Kuntaliitto-konsernin tuottaman ajankohtais- ja uutissisällön. Mediapalvelun yhteystiedot.

Iitin Tillolaan rakennetaan F1-tason moottorirata, jonka ensimmäiset kymmenistä teknisistä selvityksistä ensimmäiset laadittiin jo kymmenen vuotta

Hyrynsalmen kunnanjohtajan viran hakuaika päättyi torstaina.
Hakemuksia kertyi 14.

Kuntaliiton varatoimitusjohtajan Timo Reinan mukaan sote- ja maakuntauudistuksen alueellisessa valmistelussa eletään poikkeuksellisen kriittistä va

Yhä useammin terveydenhuollon palveluihin turvautuva kuntalainen kohtaa ulkomaalaistaustaisen työntekijän.

Pääkaupunkiseudun ilmastopäästöt vähenivät Helsingin seudun ympäristöpalveluiden laskelmien mukaan noin yhden prosentin vuonna 2016, kun kahtena ed

Pohjois-Pohjanmaalla on kuntapäättäjien niskavillat nousseet paikoin pystyyn, kun alustavia kaavailuja alueen tulevaksi sote-palveluverkoksi on esi

Kun luottamushenkilöpaikoista kuntavaalien jälkeen valtuustoryhmien kesken kättä väännetään, niin välillä tunteet voivat nousta pintaa.

Raaseporin kaupunginjohtajan virkaa  tavoittelee 12 hakijaa.  Hakuaika päättyi perjantaina 21. huhtikuuta.

Hattulan kunnanjohtajan valintaa valmisteleva työryhmä on kutsunut kolme hakijaa haastatteluihin.

Oulun kaupungin ERA17-tiekartta valmistui joulukuussa 2012 ja oli ensimmäinen kaupunkikohtainen energiaviisaan rakentamisen tiekartta Suomessa.  Aloite Ympäristöministeriön, Sitran ja Tekesin ERA17 – toimintaohjelman mukaisen tiekartan laatimiseen tuli kuuden suurimman kaupungin johtajien ilmastoverkostolta.

(Kuntaliitto tiedottaa 21.4.2017) Sote- ja maakuntauudistuksen alueellisessa valmistelussa eletään poikkeuksellisen kriittistä vaihetta.

Syyskuussa 2016 julkistetun EVA-raportin mukaan ainakin yksi viidesosa sairaanhoitajien ja lähihoitajien työtehtävistä voitaisiin pian antaa robott

Äänestysvilkkaus ja tällä kertaa myös sen muutokset korreloivat kunnan koon kanssa, selviää Kuntaliiton vaalituloksista kokoamista tiedoist

Helsingin kaupunginvaltuusto pohti keskiviikkona keinoja, joilla nuorten ääni voisi kuulua paremmin päätöksenteossa.

Suurituloiset käyttävät avoterveydenhuollon palveluja enemmän kuin pienituloiset, kun palvelujen tarve eli sairastavuus otetaan huomioon.

Alueuudistuksen muutosjohtajien keskuudessa vallitsee hyvä yhteishenki ja tahtotila, selviää kyselytutkimuksesta, joka sote- ja maakuntauud

Suomessa ei ole riittävää tahtoa korjata vuosia lastensuojelussa tunnistettuja ongelmia, kirjoittaa lapsiasiavaltuutettu Tuomas Kurttila

Sote-palvelujen yksityistämismallia on muokattu siitä versiosta, joka lähti lausuntokierrokselle, mutta Ylen haastattelemien professorien m