Uutishuone

Uutishuoneesta löydät Kuntaliiton tiedotteet sekä Kuntaliiton ja Kuntaliitto-konsernin tuottaman ajankohtais- ja uutissisällön.

Haetko kunta-alaan erikoistunutta haastateltavaa? Autamme mielellämme, voit soittaa mediapuhelinnumeroomme 050 340 9977 arkisin klo 9-15. Mediapalvelun yhteystiedot.

Tänä vuonna aurinkoa on saatu talteen Helsingin Energian Helenin omissa aurinkovoimaloissa Kivikossa ja Suvilahdessa ennätysmäärä jo maaliskuusta lähtien. Usean vuoden ajan tuottoisin kuukausi aurinkovoimaloissa on ollut toukokuu. Vaikka hellepäivien ennätysputki tehtiin tänä vuonna Suomessa kesä

Tuusula on yksi niistä kunnista, joissa on otettu käyttöön päiväkotien ja perhepäiväryhmien Muksubussit. Reilu vuosi sitten Oulussa pilotoitu “bussi” on sähköavusteinen pyörä, jonka etukoriin sopii pienryhmällinen lapsia. – Muksubusseja on käytössä noin kymmenellä eri paikkakunnalla. Pyörät ovat

Tuore kunnallisneuvos, Pirkkalan ex-pormestari Helena Rissanen on huolissaan kuntalaisten ja kuntien tulevaisuudesta. Sote- ja maakuntauudistus muuttaa monta asiaa toteutuessaan, eikä kaikki muutokset ole välttämättä käännöksiä parempaan suuntaan. Yksi suurimmista muutoksista kuntatalouden

Juupajoen valtuusto valitsi Jyri Lammelan torstaina uudeksi kunnanjohtajaksi. Lammela on hallintotieteiden kandidaatti ja työskentelee henkilöstöpäällikkönä Valio Oy:n Seinäjoen tehtaalla. – Valinta oli yksimielinen. Kaikki ryhmät kertoivat tukevansa Lammelan valintaa. Olisikohan kokous kestänyt