Ajankohtaista

Tältä sivulta löydät Kuntaliiton tiedotteet, uutiset ja blogit. Kuntaliiton viestintä palvelee mielellään Kuntaliittoon liittyvissä kysymyksissä.

Tutustu myös verkkolähetyksiimme Kuntaliitto LIVE -sivulla ja tapahtumiimme tapahtumakalenterissa.

Hallitus päätti budjettiriihessä alentaa varhaiskasvatuksen asiakasmaksuja 70 miljoonalla eurolla. Opetus- ja kulttuuriministeriö antoi alustavan esityksensä maksualennuksen toteuttamisesta 28.9.2020. Ehdotuksen mukaan tulorajoja korotetaan 31 prosentilla. Samanaikaisesti toisen lapsen enimmäismaksu

Kirjoittaja

Kuntatalouden tila on ollut vakava jo pitemmän aikaa. Koronakriisin taloudelliset vaikutukset jo entuudestaan vaikeuksien kanssa kamppailleeseen kuntakenttään ovat olleet tuhoisia jo kuluvana vuonna, vaikka todellisten talousvaikutusten odotetaan näkyvän kunnissa täysimääräisesti vasta tulevina

kehyskunta