Ajankohtaista

Tältä sivulta löydät Kuntaliiton tiedotteet, uutiset ja blogit. Kuntaliiton viestintä palvelee mielellään Kuntaliittoon liittyvissä kysymyksissä.

Tutustu myös verkkolähetyksiimme Kuntaliitto LIVE -sivulla ja tapahtumiimme tapahtumakalenterissa.

Kirjoittaja

Tehtäviimme kuuluu kuntien ja kaupunkien edunvalvonta. Taso vaihtelee paikallisesta kansainväliseen, ja meillä on oma toimisto myös Brysselissä. Asiantuntijamme osallistuvat kuntien ja kaupunkien edustajina erilaisiin hankkeisiin ja ajavat niissä kuntien ja kaupunkien etua ja oikeutta. Kyse voi olla

Kirjoittaja

Suurin osa kunnista (60%) ei käytännössä huomioi ravitsemusta hyvinvointityössään. Tieto selviää Vilma Lappalaisen Helsingin yliopiston gradusta (2022), jossa hän tutki kuntien hyvinvointikertomuksien ravitsemusasioita. Tutkimuksen keskeinen tulos oli, että ravitsemuksen potentiaalia kansanterveyden