Kiinnostaako julkisten hankintojen kehittäminen?

Tervetuloa Hankinta-Suomi-aamukahveille

Tervetuloa etäaamukahveille kuulemaan julkisten hankintojen kehittämisestä ja Hankinta-Suomesta!

Hankinta-Suomi-logo

Kuntaliitto järjestää yhdessä valtiovarainministeriön kanssa jälleen maalis-toukokuun 2022 aikana aamukahvien sarjan, jossa käsitellään Hankinta-Suomi-ohjelmaa, teemaryhmien toimintaa, valmistuneita ja tulevia toimenpiteitä sekä teemaryhmiin osallistumisen hyötyjä.

Aamukahvit järjestetään etätilaisuuksina, ja ne eivät edellytä ennakkoilmoittautumista. Tilaisuudet ovat avoimia kaikille julkisten hankintojen kehittämistyöstä kiinnostuneille.

Ensimmäinen tilaisuus järjestetään keskiviikkona 16.3.2022 ja sen teemana on hankintojen strateginen johtaminen, varautuminen sekä tiedolla johtaminen ja vaikuttavuus.

Tilaisuuden avaa Kuntaliiton varatoimitusjohtaja Hanna Tainio.

Aamukahvitilaisuudet ja niiden teemat

Varaa kalenteriisi aamukahviajankohdat:

• 16.3. klo 8.30–9.30 Hankintojen strateginen johtaminen, varautuminen sekä tiedolla johtaminen ja vaikuttavuus
  • 29.3. klo 8.30–9.30 Sosiaalinen ja ekologinen kestävyys hankinnoissa
  • 21.4. klo 8.30–9.30 Hankintataidot ja toimivat hankinnat
  • 20.5. klo 8.30–9.30 Innovaatiot ja taloudellinen kestävyys

Tervetuloa aamukahville: Liity kokoukseen napsauttamalla tästä (Teams)

Mikä Hankinta-Suomi?

Hankinta-Suomi on vaikuttavien hankintojen kehittämisohjelma, jota luotsaa valtiovarainministeriö yhteistyössä Kuntaliiton kanssa. Ohjelman ensimmäisenä tehtävänä oli valmistella Kansallinen julkisten hankintojen strategia. (valtioneuvosto) Strategia lanseerattiin syyskuussa 2020 Kuntamarkkinoilla.

Strategia on muuttunut toiminnaksi, ja paljon konkreettisia tuloksia on valmistunut. Toimeenpanosta vastaavat strategian teemoihin perustetut teemaryhmät.

Teemaryhmiä on kahdeksan, ja niihin osallistuminen on avointa kaikille julkisten hankintojen kehittämisestä kiinnostuneille.

Lisätietoja

Johtava lakimies Katariina Huikko, puh. +358 50 566 4327, katariina.huikko(at)kuntaliitto.fi (Kuntaliitto)

Finanssineuvos Tarja Sinivuori-Boldt, puh. 02955 30433, tarja.sinivuori-boldt(at)vm.fi (valtiovarainministeriö)

Muualla verkossa