Yhdyspintafoorumi pureutuu kuntien ja hyvinvointialueiden yhteistyön eri teemoihin

Kuntaliitossa alkaa kuntien ja hyvinvointialueiden yhteistyöhön liittyvä webinaarisarja, jossa keskitytään yhteen yhdyspintoihin liittyvään teemaan kerrallaan. Nämä verkkotapahtumat ovat kaikille avoimia, mutta ne on suunniteltu erityisesti kuntien ja hyvinvointialueiden henkilöstölle ja luottamushenkilöille sekä sidosryhmien edustajille.

— Meille Kuntaliittoon tulee runsaasti kysymyksiä ja yhteydenottoja kuntien ja hyvinvointialueiden yhteistyöhön liittyvistä asioista. Yhdyspintafoorumeiden tavoitteena on lisätä tietoa yhdyspintoihin liittyvistä ajankohtaisista asioista. Haluamme myös jakaa kuntien ja alueiden hyviä käytänteitä, toteaa projektipäällikkö Liisa Jurmu Kuntaliitosta.

Webinaarit toteutetaan noin kerran kuukaudessa, aina perjantaisin klo 9–11.

Ensimmäisen yhdyspintafoorumin teemana johtaminen ja yhteistyörakenteet 23.9.

Ensimmäinen yhdyspintafoorumi järjestetään perjantaina 23.9. klo 9–11. Tilaisuuden teemana on johtaminen ja yhteistyörakenteet. Tilaisuudessa kuulemme ajankohtaiskatsauksen teemaan liittyvästä yhdyspintavalmistelusta. Alueiden ja kuntien hyvistä käytänteistä kertovat muutosjohtaja Eija Kellokoski-Kari Keski-Pohjanmaan hyvinvointialueelta ja kunnanjohtaja Päivi Rahkonen Hollolasta.

Paneelikeskustelussa kuntien ja hyvinvointialueiden yhteistyöstä ovat keskustelemassa hyvinvointialuejohtaja Tero Järvinen Etelä-Pohjanmaan hyvinvointialueelta, aluehallituksen puheenjohtaja Maria Kaisa Aula Keski-Suomen hyvinvointialueelta sekä kunnanjohtaja Tuomas Lohi Kempeleen kunnasta.

Osallistuminen webinaareihin

Yhdyspintafoorumi on nähtävillä KuntaTV:n sivuilla.

Ilmoittaudu foorumiin viimeistään 22.9.

Webinaarien aikana asiantuntijoille ja panelisteille on mahdollisuus lähettää kysymyksiä ja kommentteja. Kaikki yhdyspintafoorumit ovat myös katsottavissa jälkeenpäin tallenteena.