Kuntaliiton, Kevan ja Kuntajohtajat ry:n kysely kuntajohtajien työhyvinvoinnista 2024 on käynnistynyt

Kuntaliitto on lähettänyt Kuntajohtajien työhyvinvointikyselyn kaikille Suomen kunnan- ja kaupunginjohtajille. Kyseessä on Kuntaliiton ja Kevan kyselytutkimus, joka on toteutettu 2–3 vuoden välein aina vuodesta 2007 alkaen, viimeksi toukokuussa 2022.

Kyselyyn voi vastata toukokuun aikana. Tutkimuksen ensimmäiset tulokset julkistetaan Kuntajohtajapäivillä 15.-16.8.2024 Hyvinkäällä.

Vuoden 2024 kysely koostuu seuraavista osa-alueista:

• työkyky ja työn vaativuus
  • päätöksenteko- ja johtamisjärjestelmän toimivuus
  • johtoryhmätyöskentely
  • johtajasopimus ja kehityskeskustelu
  • häirintä ja uhkailu
  • voimavarat ja työssä jaksaminen
  • ajankohtaiset muutokset ja työuranäkymät.

Saadut tulokset antavat arvokasta tietoa Suomen kuntajohtajien työhyvinvoinnin tilasta ja kehityssuunnista. Tulosten perusteella suunnitellaan yhteistyössä Kevan ja Kuntajohtajat ry:n kanssa, millä keinoin kuntajohtajien työhyvinvointia voidaan tukea.

Tutustu myös

Kuntamarkkinat 18.-19.9.2024!

Kuntamarkkinat tarjoaa vuosittain kahden päivän ajaksi monipuolista ja ajankohtaista tietoa. Kuntamarkkinat on ideoita pulppuava julkisen sektorin vuoden suurin foorumi, joka järjestetään Kuntatalolla Helsingissä.

Tutustu ohjelmaan ja ilmoittaudu jo mukaan!