Kone- ja kuljetuspalvelujen hankinta 2008

Suomen Kuntaliitto
Julkaisupäivä
Kuvaus
Tarjotut koneet tai ajoneuvot asetetaan kokonaistaloudellisuuden arvioinnin perusteella edullisuusjärjestykseen. Kilpailussa menestyneistä koneista ja ajoneuvoista tehdään puitesopimus. Palvelutilaus tehdään aina edullisuusjärjestyksessä ensimmäiselle vapaana olevalle tehtävään sopivalle koneelle tai ajoneuvolle.Ohjeessa on esitetty tarjouskilpailun järjestämisessä ja sopimusten tekemisessä tarvittavat asiakirjamallit sekä tiiviit ohjeet niiden käyttämisestä. Rinnakkaiset asiakirjamallit on laadittu työkohteille tarvittavien "keikkakoneiden" hankkimiseen sekä omat mallinsa talvi- tai kesäkaudeksi hankittavien "kausikoneiden" hankkimiseen. Vastaavat mallit on laadittu kuljetuspalvelujen hankkimiseen. Ohjeeseen sisältyvät myös Kone- ja kuljetuspalvelujen hankinnan yleiset ehdot sekä Ajoneuvonostureiden vuokrauksen yleiset ehdot. Julkaisu korvaa vuodelta 1998 olevan ohjeen kone- ja kuljetuspalvelujen hankinnasta.

Julkaisu tehty aiemman hankintalain aikana. Sisältö on osittain vanhentunut.
Julkaisupäivä
Painos