Julkaisun kansi

Suurimpien kuntien sosiaali- ja terveystoimen tammi-elokuun 2020 nettotoimintamenoja

Tekijät
Sjöholm Mari
Julkaisupäivä
Kuvaus
Tämä on yhteenveto 44 suurimman kunnan sekä 8 kuntayhtymän sosiaali- ja terveydenhuollon ja sen eri toimintojen vuoden 2020 tammi-elokuun nettotoimintamenoista. Niitä verrataan vuoden 2019 vastaaviin menoihin sekä vuoden 2020 alkuperäisiin talousarvioihin.

Kuntayhtyminä mukana ovat Etelä-Karjalan sosiaali- ja terveyspiiri (Eksote), Etelä-Savon sosiaali- ja terveyspalvelujen kuntayhtymä (Essote), Kainuun sosiaali- ja terveydenhuollon kuntayhtymä (Kainuun sote), Keski-Pohjanmaan sosiaali- ja terveyspalvelukuntayhtymä (Soite), Keski-Uudenmaan sote -kuntayhtymä (Keusote), Kymenlaakson sosiaali- ja terveyspalvelujen kuntayhtymä (Kymsote), Päijät-Hämeen Hyvinvointiyhtymä (Phhyky) ja Ylä-Savon sote kuntayhtymä. Sipoon kunta tuli vuoden 2020 alusta mukaan yhteenvetoon. Mukana olevissa kunnissa ja kuntayhtymien alueella asuu yhteensä 77 % Manner-Suomen väestöstä.

Nämä ovat ensitietoja, joten kaikilta osin menot eivät olleet vielä kirjautuneet, mikä näkyy niiden 2020 talousarvioiden muita pienempinä toteutumisasteina. Organisaatioratkaisuista johtuen, eräät kunnat ja kuntayhtymät ovat raportoineet laskennallisesti osan toimintamenoista kysytyn jaottelun mukaiseksi.
Julkaisupäivä
Tiedoston koko