Kuntien digitiekartta

Kuntien digitiekartalla vahvistetaan kuntien digitalisaation johtamista. Eri kuntien digikyvykkyydet sekä -haasteet vaihtelevat, joten tavoitteena on parantaa ymmärrystä kokonaisuudesta niin kunnissa kuin julkisen hallinnon digitalisaation edistäjien keskuudessa. Digitiekarttaa toteutetaan yhdessä valtiovarainministeriön, DVV:n ja Kuntaliiton kanssa.

Tiekarttatyön tavoitteena on:

• konkretisoida Suomen Digikompassin sisältö Julkiset palvelut -osa-alueen osalta kuntien näkökulmasta,
  • tunnistaa yhteisiä keskeisiä tehtäviä ja toimenpiteitä, joilla Digikompassin tavoitteet saavutetaan 2030 mennessä sekä miten kansalliset digitalisaatiolinjaukset kytkeytyvät niihin.

Osana tehtävää työtä tunnistetaan ja kootaan myös kuntien tarpeita seuraavaa hallitusohjelmaa varten.

Digitiekarttaa työstetään syksyn 2022 aikana työpajoissa - pienten, keskisuurten ja suurten kuntien panostuksella. Työtä fasilitoi valtiovarainministeriön Digitalisaation edistämisen ohjelman rahoittama Digi- ja väestötietoviraston asiantuntijatuen asiantuntijapooli. Muut kiinnostuneet voivat osallistua työskentelyyn avoimien tilaisuuksien sekä verkostotyökalun kautta.

Päätöstilaisuus pidetään 15.12.2022 klo 9-12. Ajankohta voi vielä muuttua. Lisää aiheesta

Heli Hänninen

Erityisasiantuntija
Strategiayksikkö, Digitalisaatio ja tietoyhteiskunta
+358 9 771 2285, +358 50 564 0610
Vastuualueet
  • Asiantuntija-, edunvalvonta- sekä kehittämistehtävät
  • liittyen erityisesti kuntien tietohallintoon, tiedonhallintaan ja tiedolla johtamiseen.