Kuntien digitiekartta

Kuntien digitiekartalla vahvistetaan kuntien digitalisaation johtamista. Eri kuntien digikyvykkyydet sekä -haasteet vaihtelevat, joten tavoitteena on parantaa ymmärrystä kokonaisuudesta niin kunnissa kuin julkisen hallinnon digitalisaation edistäjien keskuudessa. Digitiekarttaa toteutetaan yhdessä valtiovarainministeriön, DVV:n ja Kuntaliiton kanssa.

Tiekarttatyön tavoitteena on:

• konkretisoida Suomen Digikompassin sisältö Julkiset palvelut -osa-alueen osalta kuntien näkökulmasta,
  • tunnistaa yhteisiä keskeisiä tehtäviä ja toimenpiteitä, joilla Digikompassin tavoitteet saavutetaan 2030 mennessä sekä miten kansalliset digitalisaatiolinjaukset kytkeytyvät niihin.

Osana tehtävää työtä tunnistetaan ja kootaan myös kuntien tarpeita seuraavaa hallitusohjelmaa varten.

Digitiekarttaa työstetään syksyn 2022 aikana työpajoissa - pienten, keskisuurten ja suurten kuntien panostuksella. Työtä fasilitoi valtiovarainministeriön Digitalisaation edistämisen ohjelman rahoittama Digi- ja väestötietoviraston asiantuntijatuen asiantuntijapooli. Muut kiinnostuneet voivat osallistua työskentelyyn avoimien tilaisuuksien sekä verkostotyökalun kautta.

Heli Hänninen

Erityisasiantuntija
Strategiayksikkö, Digitalisaatio ja tietoyhteiskunta
+358 9 771 2285, +358 50 564 0610
Vastuualueet
  • Asiantuntija-, edunvalvonta- sekä kehittämistehtävät
  • liittyen erityisesti kuntien tietohallintoon, tiedonhallintaan ja tiedolla johtamiseen.
Löydä lisää sisältöä samoista teemoista
Siniset kikkareet

Tutustu Kuntaliiton hallitusohjelmatavoitteisiin

Eduskuntavaalit ovat myös kuntavaalit. Kokosimme kuntakentän 13 kärkitavoitetta kevään hallitusohjelmaneuvotteluihin.

Tutustu hallitusohjelmatavoitteisiin.

Digisumpit-kuvituskuva.

Tervetuloa digisumpeille!

Digisumpit on torstaisin pidettävä etätilaisuus kuntien digikehittäjille. Digisumpit on tarkoitettu kuntien osaamisen jakamista ja verkostoitumista varten.

Digisumppien ajankohdat ja aiheet.