Etelä-Karjalan Jukka Kopra maakuntahallitusten puheenjohtajien puheenjohtajaksi

Uudeksi maakuntahallitusten puheenjohtajien puheenjohtajaksi on valittu Etelä-Karjalan maakuntahallituksen puheenjohtaja, kansanedustaja Jukka Kopra (kok.). Kopra valittiin pitkään tehtävässä toimineen Ilkka Kanervan tilalle.

Uudet varapuheenjohtajat ovat Katri Kulmuni (kesk.) Lapin liitosta ja Roope Lehto (sd.) Pirkanmaalta.

Maakuntahallitusten puheenjohtajat hyväksyivät kokouksessaan 30.8.2022 myös yhteisen kannanoton ”Alueellisilla toimilla ratkaiseva merkitys elinvoimaiselle Suomelle - Kansallinen kehittämisrahoitus tulee turvata”.

Maakuntahallituksen puheenjohtajien kokouksen muodostavat Manner-Suomen maakuntien liittojen maakuntahallitusten puheenjohtajat. Maakuntahallitusten puheenjohtajien kokous on maakuntien liittojen vapaaehtoisuuteen perustuva poliittinen keskinäisen yhteistyön ryhmä ja sen toimikausi on sama kuin maakuntahallitusten toimikausi.