Hankinta-Suomi palkittiin määrätietoisesta julkisten hankintojen kehittämisestä

Hankinta-Suomi on voittanut Vuoden Hankintahanke -palkinnon. Hankinta-Suomi on lisännyt merkittävästi yksilöiden, yritysten ja organisaatioiden tietoisuutta julkisten hankintojen kansantaloudellisesta vaikuttavuudesta ja niiden strategisesta merkityksestä. Lisäksi ohjelman tuotoksista arvioidaan olevan konkreettista hyötyä niin hankinta-asiantuntijoille, organisaatioiden johdolle kuin tutkijoille.

Hankinta Suomi on Kuntaliiton ja valtiovarainministeriön yhteistyöprojekti. Vuonna 2019 käynnistyneen ohjelman aikana on laadittu Suomen ensimmäinen kansallinen julkisten hankintojen strategia sekä toteutettu noin 30 muuta toimenpidettä.

Vuoden hankintahanke -palkinnon myöntää Suomen Osto- ja Logistiikkayhdistys LOGY ry.

”Suomi on lopulta aika pieni maa ja siksi julkisten hankintojen kehittämisessä on hyvä tehdä avointa, hallinnon rajat ylittävää yhteistyötä. Yhteistyöllä olemme saaneet aikaan hienoja tuloksia ja julkisten hankintojen strateginen johtaminen on edistynyt huomattavasti,” tiivistää Kuntaliiton johtava lakimies Katariina Huikko.

”On ollut hienoa nähdä, miten laaja joukko hankintojen ammattilaisia on innostunut asiasta ja ottanut Hankinta-Suomen omakseen,” iloitsee hankkeen ohjelmajohtaja, finanssineuvos Tarja Sinivuori-Boldt.

Lisää aiheesta