Julkaisun kansi

Korona ja tulevaisuuden kunnat - käännekohtia ja käänteentekijöitä

Tekijät
Kuntaliitto
Julkaisupäivä
Kuntaliiton ennakointijulkaisu koronapandemian vaikutuksista kuntiin.

Koronapandemian äkilliset, laajat ja tuntuvat vaikutukset ovat horjuttaneet arjen perustuksia. Korona on muun muassa muuttanut rytinällä työnteon tapoja, rapauttanut taloutta, etäännyttänyt meitä sosiaalisesti toisistamme, tehnyt digiloikasta digisprintin, muuttanut valtarakenteita ja kyseenalaistanut kaupungeissa asumisen merkityksen.

Yllätysten vuosi 2020 on tehnyt selväksi, että maailma on koko ajan ennakoimattomampi. Se korostaa ennakoinnin merkitystä entisestään. Käsissäsi oleva julkaisu perustuu yhdessä kuntien kanssa tekemäämme koronaennakointityöhön. Pohdimme miten koronan kiihdyksiin sysäämät, toisiinsa kietoutuneet ja keskinäisriippuvaiset vaikutukset muotoilevat yhteistä tulevaisuuttamme.
Julkaisupäivä
Painos