Julkaisun kansi

Lahtinen Jarkko & Svartsjö Mikko
Julkaisupäivä
Kuvaus
Selvitys kuntien varhaiskasvatuksen asiakasmaksuperiaatteista ja toimintatavoista.

Kuntaliitto selvitti lokakuussa 2020 Manner-Suomen kunnille suunnatulla kyselyllään varhaiskasvatuksen tilaa kunnissa. Kyselyllä kartoitettiin kuntien varhaiskasvatuksen asiakasmaksujen periaatteita, erilaisia maksujen alentamiseksi annettuja toimintatapoja ja asiakasmaksukäytänteitä.
Raportti käsittelee varhaiskasvatuksen asiakasmaksuihin liittyviä asiakokonaisuuksia. Kuntaliitto on aiemmin kartoittanut kuntien asiakasmaksuperiaatteita edellisessä vuonna 2018 toteutetussa kyselyssä. Varhaiskasvatuksen kotihoidon tuen kuntalisien, yksityisen hoidon tuen kuntalisien sekä palvelusetelin osalta on julkaistu oma raporttinsa.
Julkaisupäivä
Tiedoston koko