Julkaisun kansi

Sirpa Korhonen, Markku Pyykkölä, Jutta Laine-Ylijoki & Pauliina Jalonen
Julkaisupäivä
Kuvaus
Tämä opas on tehty osana ILMAVA-hanketta, eli Kuntaliiton järjestämää ilmastojohtamisen valmennusta.

Monessa kunnassa ilmasto-asiat ovat nousseet kuntajohdon työpöydälle ja yhä useammassa kunnassa laaditaan ilmastoohjelmaa tai vastaavaa. Ilmastoviestintä tukee kunnan ilmastotyötä. Kunta voi viestiä esimerkiksi erilaisista ilmastonmuutoksen hillintää edistävistä ratkaisuista tai siitä, miten ilmastonmuutoksen vaikutukset näkyvät kunnassa ja miten niihin varaudutaan ja sopeudutaan.

Ilmastoviestintä on myös vuorovaikutusta kuntalaisten kanssa, vuoropuhelua siitä, miten kunta voi luoda kuntalaisille kestävän arjen puitteet. Samalla ilmastoviestintä on kunnan normaalia viestintää, mitä tehdään osana muuta kaikkea muuta viestintää. ILMAVA-hankkeessa kehitettiin ilmastoviestintää osallistuvien kuntien kanssa ja laadimme tämän oppaan kuntien kanssa tehdyn työn pohjalta.
Julkaisupäivä
Tiedoston koko