Tiedote,

Sanna Lehtonen Kuntaliiton kuntatalousasioiden johtajaksi

KTM Sanna Lehtonen on valittu Kuntaliiton kuntatalousasioiden johtajaksi.

Lehtonen siirtyy tehtävään opetus- ja kulttuuriministeriöstä kuntatalouden eritysasiantuntijan paikalta. Lehtosella on 15 vuoden kokemus kuntatalousasioista ja erityisesti valtionosuuksiin liittyvistä tehtävistä. Aikaisemmin hän on työskennellyt muun muassa valtiovarainministeriössä, Valtion taloudellisessa tutkimuskeskuksessa ja Kuntaliitossa kehittämispäällikkönä.

- Koronasta uuteen normaaliin palaaminen, sote-uudistuksen vaikutukset kuntien talouteen ja työllisyyspalvelujen siirto kuntien vastuulle ovat valtavia muutoksia ja tekevät tulevista vuosista erityisen mielenkiintoisia. Mahtavaa päästä mukaan valmistelujen keskiöön uudessa roolissa, Lehtonen sanoo.

Kuntatalousasioiden johtaja toimii tiiminvetäjänä ja vastaa kuntatalousasioiden koordinaatiosta. Tehtävä on keskeinen edunvalvonnan sekä kuntien ja valtion yhteistyön kannalta.

Lehtonen aloittaa tehtävässä marraskuun alussa.

Lehtonen on parhaillaan työvapaalla Kuntaliitosta. Häntä valtionosuusasioiden erityisasiantuntijana sijaistanut Olli Riikonen jatkaa tehtävässä.

Lisätiedot:

Sanna Lehtonen, johtaja, kuntatalous (alkaen 1.11.2021), p. 050 575 9090