Liikenne- ja viestintäministeriö 30.5.2018 Dnro 352/03/2018, Katri Roivainen

Lausunto 450 MHz:n taajuusalueen verkkotoimiluvan muuttamisesta

Ukkoverkosto Oy:n tytäryhtiöllä Digiset Oy:llä on verkkotoimilupa valtakunnallisen digitaalisen matkaviestiverkon toimintaa 450 MHz: taajuusalueella. Toimiluvan haltija on hakenut valtioneuvostolta muutosta ko. verkkotoimilupaan väestöpeittoa ja verkon avoimuutta koskevien ehtojen osalta. Tietoyhteiskuntakaaren mukaan toimiluvan haltijalle sekä teleyrityksiä ja käyttäjiä edustaville tahoille on varattava tilaisuus kuukauden kuluessa esittää lausuntonsa toimilupaehtojen muuttamisesta tai toimiluvan peruuttamisesta.

Kuntaliitto pitää hyvänä sitä, että taajuusalue säilyy ja pysyy kriittisten toimijoiden käytössä. Kuntaliitto ei koe, että olisi estettä kauppojen tekemiselle ja toimiluvan siirtymiselle Digiset Oy:lle.

SUOMEN KUNTALIITTO RY

Jarkko Huovinen                                        Tommi Karttaavi
Johtaja, Alueet ja yhdyskunnat                  Johtaja, Tietoyhteiskunta-asiat

Kuntien digiviikko 3.-7.6.2024

Digiviikolla keskustellaan digitalisaatiosta erityisesti kuntanäkökulmasta sekä tulosten että haasteiden kautta. Tarjolla on sekä live- että etätapaamisia.

Tutustu kuntien digiviikkoon.