8 oppia kuntien digitalisaatiosta -podcast-sarja tarjoaa oivalluksia kuntien digikehittämiseen

Kuntaliiton ja Kunta- ja hyvinvointialuetyönantajat KT:n ”8 oppia kuntien digitalisaatiosta” -podcast on kahdeksan jakson kokonaisuus kuntien keskeisistä digikehittämisen kysymyksistä.

Avausjaksossa Kuntaliiton tietojohtaja Tom Holmroos, vaikuttamisviestinnän asiantuntija ja kaupunginvaltuutettu Pekka Sauri sekä Limingan kunnan kyläpäällikkö Pekka Rajala keskustelevat siitä, miksi kunnan ja kuntapäättäjän pitäisi näkyä ja kuulua sosiaalisen median kanavissa.

8 oppia kuntien digitalisaatiosta -podcastissa pohditaan myös, miten säästöt ja digitalisaatio liittyvät yhteen ja miten digipalveluista tehtäisiin saavutettavia ihan kaikille.

Jaksoissa kuullaan näkemyksiä siitä, millaisin tavoin laadukasta digiopetusta taataan koko kuntakentälle ja millaisia rooleja kunnalla on tämän päivän rakennetun ympäristön digitalisaatiossa. Sarjassa syvennytään myös siihen, miten sosiaali- ja terveyspalvelujen ja nuorisotyöhön liittyvien palvelujen kehittyminen digitaalisiksi muuttaa kunnissa tehtävää työtä.

Podcast on osa Kuntaliiton ja Kunta- ja hyvinvointialuetyönantajat KT:n Digiä kuntatyössä -sarjaa, jossa valmistuneisiin kuntien digikehittämisen kuvauksiin voi tutustua täällä.

”8 oppia kuntien digitalisaatiosta” -podcastin avausjakso on kuunneltavissa Spotifyssa.

Digiä kuntatyössä

Digiä kuntatyössä - digitalisaatio ja työn murros

Työ muuttaa muotoaan kunnissa. Millaisin kyvykkyyksin ja osaamisin kunnat vastaavat työn murrokseen?

lateral-image-left

Kuntien digiviikko 3.-7.6.2024

Digiviikolla keskustellaan digitalisaatiosta erityisesti kuntanäkökulmasta sekä tulosten että haasteiden kautta. Tarjolla on sekä live- että etätapaamisia.

Tutustu kuntien digiviikkoon.

Tervetuloa mukaan kuntien viestijöiden tapaamiseen!

Tapaaminen järjestetään 14.-15.5.2024 Kuopiossa. Kattoteemoina ovat demokratian vahvistaminen, vaikuttamisviestintä ja tekoäly viestinnässä. Osallistua voivat kuntien ja kuntataustaisten organisaatioiden sekä hyvinvointialueiden viestijät. Tutustu ohjelmaan ja ilmoittaudu mukaan.