Kohti vaikuttavampaa valtionavustustoimintaa -koulutus on nyt julkaistu

Valtionavustustoiminnan kehittämiseksi on julkaistu uusi kaikille avoin ja maksuton koulutus eOppiva-oppimisympäristössä osoitteessa www.eoppiva.fi/koulutukset/kohti-vaikuttavampaa-valtionavustustoimintaa.

Kohti vaikuttavampaa valtionavustustoimintaa -koulutus on tarkoitettu niin valtionavustusten myöntäjille, hakijoille kuin saajillekin. Se auttaa perehtymään valtionavustustoimintaa uudistavaan toimintamalliin periaatteineen.

Kuntaliitto osallistuu valtionavustustoiminnan kehittämis- ja digitalisointihankkeeseen. Toivomme, että koko kuntasektorin valtionavustustoimintaa johtavat ja avustusasioiden hoitajat hyödyntävät myös valtionavustusten hakijoille suunnattuun koulutusmahdollisuuden ja saavat ajankohtaisen tietopaketin tulevasta uudistuksesta. Nyt on oikea hetki pureutua siihen, millä keinoin organisaatioissa parhaiten tullaan valmistautumaan vaikuttavuutta, verkostomaista yhteistyötä ja ilmiölähtöisyyttä painottavaan uuteen toimintamalliin.

Kohti vaikuttavampaa valtionavustustoimintaa

Kohti vaikuttavampaa valtionavustustoimintaa -koulutus haastaa sinut pohtimaan, miten valtionavustukset vastaavat nykyistä paremmin muuttuviin tarpeisiin yhteiskunnassa. Tutustut ilmiölähtöisyyteen, verkostomaiseen yhteistyöhön ja vaikuttavuuteen valtionavustustoiminnan periaatteina ja ymmärrät valtionavustustoiminnan eri vaiheiden merkityksen konkreettisten esimerkkien avulla. Hahmotat myös, kuinka digitaaliset palvelut ja tiedon hyödyntäminen tekevät valtionavustustoiminnasta entistä vaikuttavampaa.

Opiskele itsenäisesti, keskustele yhdessä

Koulutus tukee valtionavustustoiminnan kehittämistä uuden toimintamallin mukaiseksi. Toimintamalli on suunniteltu yhteistyössä valtionapuviranomaisten ja valtionavustusten hakijoiden ja saajien kanssa valtiovarainministeriön valtionavustushankkeessa.

”Koulutuksesta on hyötyä niin valtionavustustoiminnasta ensi kertaa kuuleville kuin sitä työkseen tekevillekin, ja siksi suosittelen lämpimästi sen suorittamista jokaiselle”, kehittämispäällikkö Antti Seppänen rohkaisee. ”Valtionavustusten myöntäjät, hakijat ja saajat saavat koulutuksesta ideoita oman toimintansa kehittämiseksi ja yhteistoimintansa parantamiseksi.”

Kohti vaikuttavampaa valtionavustustoimintaa on kaikille avoin ja maksuton koulutus eOppiva-oppimisympäristössä. Itsenäinen opiskelu verkossa vie aikaa noin 60 minuuttia.

”Keskustele koulutuksen aiheista kollegoidesi kanssa, kun olette suorittaneet koulutuksen”, erityisasiantuntija Ulla Suomela kannustaa. ”Mitä oivalsitte oman valtionavustustoimintanne kehittämiseksi? Koulutus tarjoaa sille oivan lähtölaukauksen.”

Aloita koulutus: https://www.eoppiva.fi/koulutukset/kohti-vaikuttavampaa-valtionavustustoimintaa/

Lisätiedot koulutuksesta ja uudesta toimintamallista

Annathan koulutuksesta rohkeasti palautetta ja jaathan tietoa siitä verkostoissasi.

Erityisasiantuntija Jaana Walldén, valtiovarainministeriö, puh. 050 305 7466  jaana.wallden@gov.fi

Erityisasiantuntija Ulla Suomela, valtiovarainministeriö, puh. 0295 530 178, ulla.suomela@gov.fi

Kehittämispäällikkö Antti Seppänen, Valtiokonttori, puh. 0295 502 153, antti.seppanen@valtiokonttori.fi