Tule webinaariin - Kuntaliiton verkostoperuskouluhanke käynnistyy

Tule kuulemaan ja keskustelemaan perusopetuksen järjestämisestä muuttuvassa toimintaympäristössä. Miten kunnat voivat vahvistaa perusopetusta verkostomaisella yhteistyöllä? Miten yhteistyötä voidaan tehdä?

Kuntaliitto on käynnistämässä verkostoperuskouluhankkeen yhteistyömuotojen kehittämiseksi kuntien kesken vuosille 2022-2024.

Kaikille kunnille suunnatut, avoimet  ja samansisältöiset verkostoperuskouluwebinaarit järjestetään

• Perjantaina 25.3. klo 9.30-12.00

• Keskiviikkona 30.3. klo 10-12.30

Hankkeessa kunnat/opetuksen järjestäjät voivat yhteistyön avulla hakea ratkaisuja mm.

• perusopetuksen saatavuuteen

• kehittää ja laajentaa opetuksen järjestämisen muotoja

Kuntaliiton verkostoperuskouluhankkeen tavoitteena on lisätä ymmärrystä yhteistyön monista mahdollisuuksista. Kunnat voivat hakea uudenlaisia ratkaisuja tiivistää ja kehittää kuntarajat ylittävää yhteistyötä perusopetuksessa. Yhteistyön kehittämistavoitteet voivat olla kuntien lähikouluverkkoon vaikuttavia tai niillä voidaan etsiä vaihtoehtoisia tapoja lisätä perusopetuksen tarjontaa ja saatavuutta monipuolistamalla opetuksen järjestämismuotoja.

Ilmoittaudu tilaisuuteen 23.3. mennessä. Ilmoittautumisen yhteydessä saat Teams-linkin.

Ohjelma:

• Lapsimäärä vähenee - uusia ideoita perusopetuksen järjestämiseen tarvitaan, johtaja Terhi Päivärinta, hyvinvointi- ja sivistysyksikkö, Suomen Kuntaliitto
  • Toimintaympäristö muuttuu – perusopetuksen tilannekuva, erityisasiantuntija Mari Sjöström, hyvinvointi- ja sivistysyksikkö, Suomen Kuntaliitto
  • Verkostoperuskoulu-hankkeen lähtökohdat ja haku
  • Kysymyksiä ja yhteistä keskustelua