Kokeiluluotsi - opas kokeilujen tukijalle -julkaisun kansi

Kokeiluluotsi - opas kokeilujen tukijalle

Julkaisupäivä
Kuvaus
Opas on suunnattu erityisesti julkisella sektorilla toimiville kokeilujen tukijoille, ja sen ovat koostaneet valtioneuvoston kanslian Kokeileva Suomi -hanke sekä Kuntaliiton Me uskaltajat -ohjelma. Oppaassa perehdytään erilaisiin kokeilemisen tukemisen muotoihin, jotka on jaettu neljään teemaan: kokeilujen käynnistäminen ja tukeminen, viestintä, hyödyntäminen ja vaikuttavuus sekä hankinta ja rahoittaminen.

Opas auttaa kokeilujen tukijoita luotsaamaan kokeiluja parempiin tuloksiin sekä välttämään kokeilujen pahimmat karikot. Kokeilukulttuuri mahdollistaa ketterän ja voimavarat tehokkaasti hyödyntävän muutostyön, jossa epäonnistumisista opitaan, tulokset jaetaan ja mahdollistetaan näyttöön perustuva kehittäminen. Tukijoita tarvitaan tarkentamaan, sparraamaan ja kannustamaan kokeiluja täyteen kukoistukseensa.
Julkaisupäivä
Tiedoston koko