Julkaisun kansi

Kuinka kunnat kohtaavat ilmastonmuutoksen?

Tekijät
Kuntaliitto
Julkaisupäivä
Opas varautumistyön kehittämiseen

Tämä opas on toteutettu osana Kuntaliiton ja Huoltovarmuuskeskuksen rahoittamaa ”Ilmastonmuutokseen varautuminen kunnissa” -hanketta. Oppaan tavoitteena on tarjota perustietoa ilmastonmuutokseen varautumisesta kunnissa. Lisäksi opas sisältää konkreettisia esimerkkejä toimenpiteistä, joilla varautumista voidaan kuntatasolla edistää. Opas toimii täydentävänä materiaalina Kuntaliiton aiemmin julkaisemille ”Kuntien varautumisen johtaminen” ja ”Ilmastonmuutos ja kunnat” -oppaille. Nyt käsillä oleva opas on suunnattu koko kuntaorganisaation käyttöön, ei vain johtamisen tarpeisiin.

oppaassa on keskitytty pääasiassa varautumisen kehittämisen lähtökohtiin ja perusteisiin. Toivottavasti etenkin oppaassa esitellyt varautumistyön esimerkit ja hyvät pohjoismaiset käytännöt inspiroivat myös niitä kuntia, jotka ovat edenneet asian edistämisessä jo pidemmälle.
Julkaisupäivä
Tiedoston koko