Osallistu keskusteluun lastensuojelun kokonaisuudistuksesta ja vaikuta sen sisältöön

Sosiaali- ja terveysministeriö on käynnistänyt valmistelutyön lastensuojelun kokonaisuudistukseen liittyen. Kuntaliitto tarjoaa nyt laajalle joukolle sosiaali- ja terveysalan sekä sivistystoimen asiantuntijoita mahdollisuuden kertoa näkemyksiä palvelujärjestelmän kehittämisestä.

Vastaamalla kyselyyn voit kertoa näkemyksesi siitä, millä toimenpiteillä ja lainsäädäntömuutoksilla saisimme palvelujärjestelmästämme sellaisen, joka parantaa lasten ja perheiden hyvinvointia.

Kysely on lähtenyt sähköpostitse Kuntaliiton ylläpitämille sosiaali- ja terveysalan ja sivistystoimen verkostoille sekä HALI ry:n kautta lastensuojelun ja varhaiskasvatuksen yksityisille palveluntuottajille.

Vastausaikaa on 23.9.2022 asti. Jos et ole saanut kyselyä, mutta työskentelet lastensuojelun tai muiden lasten ja perheiden palvelujen parissa ja haluaisit vastata, voit olla yhteydessä uutisen lisätietojen antajiin.

Kyselyn alustavia tuloksia käsitellään Kuntaliiton Lastensuojelutunnilla 10.10.2022 klo 12–13. Pääset seuraamaan lähetystä tästä linkistä. Lastensuojelutunnista tehdään myös tallenne.

Kysely toteutetaan Kuntaliiton sosiaali- ja terveysyksikön, hyvinvointi- ja sivistysyksikön sekä Hyvinvointiala HALI:n yhteistyönä.

Lue myös STM:n tiedote lastensuojelun kokonaisuudistuksesta: Lastensuojelun kokonaisuudistuksen tavoitteena on turvata lasten hyvinvointi ja kehitys - Sosiaali- ja terveysministeriö (stm.fi)